Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Film från tävlingen i Fagersta och agilitykurs i Hölö

Av Marie Åkerlund - 19 mars 2009 22:25

 

Nu har jag äntligen fått in mitt videoredigeringsprogram i min nya dator och kan redigera mina videofilmer.( Tack Tomas!)

Har lagt upp loppet från fagersta i helgen

I veckan så har jag och Marianne gått en tvådagarskurs i Hölö för Fanny Gott i Greg Derrets handlingssystem. Jag hade inte jättestora förväntningar på kursen men var nyfiken eftersom jag sett Gregs 2 första filmer och gillat det jag sett. Eftersom jag och Marianne gillar småsemestrar så bodde vi på vandrarhem i Järna för att inte ha så långt att resa till kursdag 2.

Som vanligt hade vi en jättemysig minihelg med god mat och dryck. Ägaren till vandrarhemmet blev något förskräckt när hon fick reda på att vi hade fler än 2 hundar med oss men efter lite diskussioner och något tunnare plånbok kunde vi i alla fall vandra in i rummet med 5 hundar. L.

Kursen då!

Efter lördagen som innehöll mest framförbyten men även övningar och kontroll på hur mycket hunden lyssnar på förarens linjer, var jag NÖJD.

Efter söndagen som innehöll bakombyten, serpentiner och thredels samt några kombinationer med blandade byten var jag RIKTIGT NÖJD.

Men efter att jag sett filmerna på var träning (Marianne filmade mig) så var jag SUPERNÖJD.


Eftersom jag har lite problem med min egen kropp och inte alltid klarar av att visa rätt med axlar, armar, front och fötter så känns det här mer basic. Passade mig utmärkt! Och efter att ha sett filmerna så ser jag att när jag gör rätt så får Diva jättefina och taighta svängar.

Nu är det inte så att det här är jättelångt från hur vi tränat förr men jag har insett hur mycket tid jag kan vinna med att göra rätt i både min position och mina placeringar av framför och bakombyten.

Även Malin har påtalat min brist på tajming och mina placeringar ;o). Men jag har ändå kört lite ”high chaparall”utan konsekvent handling. Nu ska jag försöka följa Gregs system.

Hur det ska gå till vet jag inte riktigt än :o). Jag hoppas att jag ska få lite hjälp av Malin och Yvonne som säkert begriper systemet mer än mig sen ska jag se mer på Gregs filmer träna på medföljande övningar och försöka analyser banor.

Kul och lärorikt var det i alla fall och om det ger utdelning på tävlingar återstår att se :o).

Går gärna på kurs för Fanny igen för hon gav massor och var mycket duktig på att se alla tokigheer man gjorde, så jag hoppas att det blir en uppföljning på kursen,



 
 
Marre

Marre

22 mars 2009 22:17

Blir spännande att följa er säsong!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Kärran

Kärran

26 mars 2009 17:14

Jasså du! Du är på Kattas sida. Bu! :)

Hur jag, dataexperten, får in hela filmen? Jo, jag följde DinStudios bruksanvisning! ;) Man använder html-kod: "bädda in" ("embeded" på engelska)på YouTube. Markera allt (CtrA), kopiera (CtrC) och klistra in (CtrV) på hemsidan. Innan man klistrar in det, så på DinStudio så trycker man på "html" och så händer det en massa märkliga saker... Man ska hålla utkik efter: .
Hur 17 man gör på din sida? Ingen aaaning...!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Kärran igen

26 mars 2009 17:17

Det man skulle hålla utkik efter tycker tydligen inte datorer om att visa. Det kanske betyder "mellanrum" eller nåt sånt på data-språk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards