Alla inlägg under december 2011

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne

   

Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!


Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina hundar och eftersom vi börjar lite sernare på dan så MÅSTE hundarna få något mer än " en pinkrunda kring kvarteret" eftersom det regnade småspik och var riktigt otrevligt tänkte jag inte gå till jobbet utan satte på mig regnkläder och tog bilen till Söra- spåret och tänkte att vi går så långt vi hinner och här kan dom ju i alla fall vara lösa.

Vi gick en promenad och när det började bli dax att vända så var Bella borta, jag var stressad och  på dåligt humör. ropar , visslar osv till slut kommer hon och ja jag är inte på pedagogisk i detta läget utan bannar henne. Lägger absolut inte hand på henne men är riktigt sur......

Vi fortsätter promenaden och ser i ögonvrån att hon vindar men tänker inte då mer på det. En minut senare kallar jag in hundarna och har bara 2 med mig, riktigt irriterad och det hörs nog till och med på min vissling.

Fortfarande bara 2 hundar och jag tänker att vi går till bilen du får jaga i kapp oss.

Tyvärr kommer inte den tredje hunden och jag sätter in Diva o Charlie i bilen.

Går tillbaka och visslar och ropar , kollar där jag såg att hon vindade , ingen hund.

Går tillbaks till bilen för att kolla om hon gått dit, nope.

Åker hem för att kolla om hon inte vågade komma eftersom jag var sur efter hennes sista utflykt. Ingen hund. Involverar grannar så jag kan fortsätta leta.

Åker tillbaks till platsen hon försvann med Diva men hon är inte till mycket hjälp, tror nog när jag släpper ut henne från bilen att nu ska du och jag ha kul matte.Ropar visslar men ingen Bella.

Nu har det gått en dryg timme och jag skulle ha börjat jobba för länge sen, åker hem och ringer polisen med dörren öppen och hela tiden väntar jag mig att det ska komma en blöt Bella som vifter på svansen och rusr in.

Tyvärr ingen Bella kommer.

Åker igen ut till skogen och ropar, visslar ingen Bella....

Kan säga att efter en dryg timme har jag riktig ångest, kommer jag att få tillbaka min Bella....har hon blivit överkörd, har någon stulit henne......

Halv tolv ringer det på min telefon, min granne som patrulerat i regn i minst en timme ringer och talar om att hon kommit hem.

Åker hem , kramar och tackar granne och åker två timmar försenad till jobbet.

Efter jobbet går jag och hundarna en härlig promenad med Malin och hennes hundar, väl hemma äter alla hundar men senare märker jag att Bella inte uppför sig normal och hon vill inte ens äta chips :o( Nu pratar vi om en hund som äter allt som går att äta men hon spottar tom ut skinka.

Ångest....men efter några rundor där hon får ur sig en hel del så går vi och lägger oss.

Tidigt nästa morgon väcker hon mig och vill ut, då kan jag se att hon ätit massor av någon typ av frö eller spannmål. På morgonen är hon i alla fall pigg och äter som vanlig med glädje.

Åker till jobbet  ....på promenaden efter halkar jag till och sträcker mig i ryggen , igen. Har haft problem med ryggen i snart 2 månader, så träningen som jag sett fram emot hela veckan ..skiter sig

Tur i oturen så ska jag till kiropraktorn imorgon men det har verkligen varit en....SKITHELG!!!!!!

Tack och lov är den slut nu!!!!!


Måste kanske tillägga att jag kramat min lilla apa många extra gånger under helgen :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards