Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Marie Åkerlund - 26 mars 2009 20:17

Bra:

I Helgen var det KURS igen....nu har det varit MYCKET kurs och lite träning, i helgen tränade vi lydnad för Anne Dahlin. Vi delade upp kursen lite efter dom moment vi ville träna och på förmiddagen så var vi många som ville prata apportering. Vi fick se apportering och problem med apporten på flera nivåer. Jättebra!

Divas och mitt problem är ljud vid gripandet och dålig fart in. Jag berättade om hur jag tränat med mycket raka apporteringar för att slippa ljud och kunna belöna momentet, en jättebra ide ….tyckte jag :o) . Anne däremot tyckte att jag undvek problemet istället för att träna det..

Vi började med att hon skulle få ett snabbare gripande. Jag fick hålla Diva i halsbandet och utan kommando hetsa Diva på apporten. När jag släppte henne så grep jag apporten före henne. Tjosan vad förbannad hon blev :o). Vi gjorde om och den här gången fick hon ta den. Och det vill jag lova blev ett mycket snabbt gripande. Utan ljud dessutom!!

Farten in tränade vi genom att efter att hon tagit apporten kastade jag leksaken bakåt EFTER att jag sagt BRA . Har testat metoden förr men eftersom Diva släppt apporten i förtid så har jag slutat träna så. Anne tyckte att jag gett upp för tidigt och om Diva släpepr apporten innan jag sagt att det var dax för belöning får hon helt enkelt göra om tills hon gör rätt. Känner att jag fått jättebra verktyg att jobba med. Kunde även ta till mig av dom apporteringstips dom andra fick

På eftermiddagen tränade vi rutan igen...vi fick bra tips om hur Diva ska bli säkrare på var rutan är och vilken position jag vill att hon ska ha i rutan.

En kul och lärorik dag och jag hoppas jag kan träna för Anne snart igen.


Dåligt:

I måndags var det äntligen dax för andra delen av min ögonoperation. Väl inne i stan fick jag lugnande och en genomgång av alla droppar och restriktioner som gäller efter operationen. Träffade kirurgen och han kollade att allt såg bra ut efter förra operationen, vilket det gjorde. Blev klädd i snygga skyddskläder och blev lagd under lasern. Sköterskan bedövade mitt ena öga och pulsen började minst sagt stiga , trots lugnande

Jag märkte på sköterskan att hon tyckte det var märkligt att kirurgen böjrade ställa in lasern för mitt högra öga. Efter en stund frågar kirurgen var jag bor?????.

Det visar sig att den här lasern klara inte det astigmatiska fel jag har på höger öga pga att jag har en väldigt flat hornhinna :o( :o(

Dom har planerat in mig på fel laser suck. Men sånt är livet ...så länge vi människor är inblandade finns alltid den mäsnkliga faktorn. Och handen på hjärtat så gör ju även jag fel ibland....

Klen tröst men det var inte så mycket att göra annat än att åka hem igen...utan att ha opererat mina ögon. Vi ska göra ett nytt försök imorgon kväll.....så håll nu en tumme för mig att operation blir av den här gången. Jag är gruvligt trött på att sitta med 2 glasögon på mig framför datorn :o)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards