Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Bella + en otroligt inspererande agility-dag :o)

Av Marie Åkerlund - 12 juni 2010 20:25


  

Imorgon är Bella 3 månader och hon har varit hos mig i drygt 4 veckor. Kan säga att jag är mer än nöjd med detta lilla yrväder. Så glad och allert, har egna intressen och gör gärna egna utflykter men väldigt lyhörd och otroligt godismotiverad.

  

Skiter fullkomligt i andra hundar, joggare och cyklister om vi sätter oss vid sidan av vägen och det vankas godis. Nu kan jag dessutom provocera henne lite så att hon faktiskt tittar på störningen innan belöningen kommer. Det märks oxå tydligt sista veckan hur mycket mer störning hon tål vid inkallning än bara för 4-5 dar sen. Hennes träningsmotivation har ökat mycket. Inte för att hon varit omotiverad förrut men mindre medveten om träning.

Hon kan tom i vissa fall komma på inkallning fast hon följer annan hund.......stolt matte.

  

Vi har hunnit träna lite sitt, sitt kvar, ligg, ingångar, följsamhet och fokus. Dessutom har hon fått sitt första spår eller kanske egentligen har jag kollat hennes spårintresse.

Jag gick ett kanske 40 mtr långt mjukt L-format spår. Försökte korsa spåret för att se om hon tog det men fick ta ett kliv i spårets riktning innan hon följde, sen gick hon ca 20 mtr innan det kom en dunge med liljekonvaljer, då fick jag ta ytterligare ett kliv innan hon fortsatte. Följde böjen jättefint och fattade ingenting vid slutet men hittade leksaken.

Härligt att se när träningspoletten trillar ner i olika ”lekar” det hade den inte i spåret så klart men spårintresse fanns utan tvekan .

Kul att se vad som händer på nästa spår.

Det är fantastiskt roligt att börja med ett oskrivet kort igen.....

   

Idag har Diva och jag med flera tränat på klubben för Malin Elfsttröm, det har varit en helt otroligt motiverande och inspirerande dag. Känner mig på ren svenska ”skittaggad” Malin visade flera sätt att sätta press och få fram tävlingsnerver o känsla. Diva skötte sig exemplariskt och jag är helt kär i min duktiga hund. Min kvalitet varierade väl lite men jag lyckades holla hyfsad fokus under flera banor. Det är mitt fokus som är vårt största problem men vi får jobba på det och jag tror, hoppas att jag faktiskt blivit lite bättre där även om vi absolut inte är hemma en.

Härlig dag har det varit och jag är taggad till tusen.... sååå roligt att kursa igen . Ger sååå mycker!!!

Sen gör det ju inte dagen mindre trevlig att mina träningskompisar är fantastiskt roliga att umgås med, många skratt och fyndiga kommentarer blir det …. Ni är så härliga !!!

 
 
Britt m flock

Britt m flock

12 juni 2010 20:49

Vad roligt att du är nöjd med Bella! Älmer är trött efter en busdag med syster Missie. Tänk vad de ska ha roligt på lägret! Minst lika kul som oss :-)

http://www.hasslosatrp.se

 
Annica och Zäta

Annica och Zäta

12 juni 2010 21:42

Hej!! Åh vad roligt att se bilderna på Bella, hon är vacker som en dag....ännu roligare att hon verkar vara så häftig att träna med. Njut och tänk på vilka härliga år ni har framför Er, ni kommer nog att bli ordentligt sammansvetsade och ett härligt team!!! Kram Annica

http://www.revolts.se

 
Katarina

Katarina

12 juni 2010 23:00

Söt Bella :) Ska genast försöka störa er ännu mer nästa gång vi träffar er uppe på klubben. Zero var ju lite fascinerande (och lite läskig :P)

Du kanske ska nöja dig med att träna ihop med härliga kompisar och åka ensam på tävling? Skittråkigt, men lättare att hålla sig fokuserad :P

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie

13 juni 2010 09:24

Ha ha Katarina kanske är ett bra förslg ;o) men nää jag tror inte jag kan beskylla vänner för min brist på fokus :o)

 
Elle, Trombi & Ed

Elle, Trombi & Ed

21 juni 2010 15:30

Vilken sötis hon e Bella! Skönt med valpisar som gillar godis mer än andra vovvar :-)
Voffis från oss

http://ellesdogs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards