Alla inlägg under maj 2010

Av Marie Åkerlund - 23 maj 2010 22:58

Äntligen har jag fått hämta min Bella    När jag åkte ner i slutet av april var jag orolig över att jag inte skulle få en sobel tik. Jag visste att  den ena sobeltiken och den trefärgade var dom "piggaste" efter att jag träffat kullen var jag orolig över ( faktiskt tom sömnlös en natt)  att jag INTE skulle få den trefärgade tiken. Hon var helt enkelt underbar och hur pigg och allert som helst.

Nu ville sig ödet min väg och Bella är trefärgad och ett riktigt litet monster ( me like(

  

Resan hem gick strålande och hon var hur cool som helst , underhöll och bet medpassagerare i tårna :o) klättrade på bordet och brydde sig inte i gnisslande dörrar.

Vi blev hemtade på Centralen och hon fick när vi kom hem träffa snälla Lakritz med lite bus och lek. Sen var det dax att presentera 'Bella för "familjen" INTE lika populärt . Diva visade sig från sin mest Bitchiga sida och nöp till på en gång, Charlie såg inte valpen och ser henne fortfarande väldigt sällan. Diva däreomot har accepterat Bella och tål numer det allra mesta från hemme.

Lek... inom familjen saknas fortfarande. Bella har dock fått träffa flera av mina vänmers snälla hundar och hon är en tuff liten tjej och vill gärna busa och leka med andra.

Jag har kanske nte fått min skönhetssömn men det blir bättre och bättre.

Förra fredagen  var flera vänner och hälsade på valpen. Bla var Malin där och tog några helt bedårande bilder på Bella

      

 I helgen har vi varit i Avesta och tävlat agility...inga super resultat men faktiskt bra lopp och jag är riktigt nöjd med både mig själv och Diva

Lörsdagen bjöd på strålande sol och jag kommer antagligen ha ränder kvar hela sommaren :o)


Lika bra väder som lördagen bjöd, lika dåligt väder var det på söndagen och jag kan inte komma ihåg när jag frös lika mycket, men folkus låg inte på att hålla mig var utan att hålla Bella varm. Ett stort stort TACK till alla mina vänner som hjälpt mig med Bella hela helgen. Har haft en super helg  


Inga strålande resultat men jag är faktiskt riktigt nöjd med helgen, tycker vi fått till riktigt flytiga lopp..... :o)

Av Marie Åkerlund - 1 maj 2010 20:35

 Två gånger i helgen har jag helt plötsligt upptäckt att jag bara har en hund hos mig och efter att jag ropat och kollat både inne och ute så har det bara varit att konstatera att Challe har stuckit från tomten.


Rymningen igår kan jag begripa, hade precis kollat ett sår på hans ben och begriper att hans förväntning var att jag skulle rengöra och kroppsvård ( kloklippning, pälsvård och sårvård) tillhör inte Charlies favoriter.

Nu är det ju så att min tomt är inhägnad av staket och buskar så jag trodde inte ens att det gick. Men efter lite letande hittar jag ett löst kompostgaller vid en buske.

Efter lite ropande och visslande så hittar jag honom i alla fall vid parkeringen och efter lite tvekan och löfte om godis så kommer han springande.

Idag när jag släppte ut hundarna så såg jag att han gärna uppehöll sig vid "syndaplatsen" men jag hade noga säkrat konpostgallret och om han skulle ta sig ut nu så fick han verkligen tränga sig igenom buskarna. Vilket han är alldeles för bekväm för att göra.

Meeen.....idag efter att återigen konstatera att bara en hund fanns hemma fick jag konstatera att han stuckit igen.....Suck!!!!

Gör lite ont i hjärtat att han vill sticka från tomten . Vet inte riktigt vad han rymde ifrån idag :o(

Sista tiden har jag börjat märka förändringar hos Charlie , att han ser och hör dåligt har vid flera tillfällen blivit tydligt.

När vi skulle gå till jobbet förra helgen halkade han lite efter på promenaden ( vilket i sig är helt normalt, mycket goda fläckar på vägen) När han upptäcker att vi har gått vidare ser han antagligen rörelsen av en joggare som springer i spåret som vi gått över. Istället för att gå över stigen till oss, börjar han springa efter joggaren. Mina rop och visslingar är helt resultatlösa, han har bestämt sig för var vi är. Kommer tillbaka efter en liten stund när han upptäckt att det inte var vi.


Bara att konstatera att Challe börjar bli gammal med allt vad det innebär....  

trodde det var valpen jag skulle behöva säkra tomten för inte familjens "gamling"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards