Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Charlie verkar vilja flytta hemifrån....

Av Marie Åkerlund - 1 maj 2010 20:35

 Två gånger i helgen har jag helt plötsligt upptäckt att jag bara har en hund hos mig och efter att jag ropat och kollat både inne och ute så har det bara varit att konstatera att Challe har stuckit från tomten.


Rymningen igår kan jag begripa, hade precis kollat ett sår på hans ben och begriper att hans förväntning var att jag skulle rengöra och kroppsvård ( kloklippning, pälsvård och sårvård) tillhör inte Charlies favoriter.

Nu är det ju så att min tomt är inhägnad av staket och buskar så jag trodde inte ens att det gick. Men efter lite letande hittar jag ett löst kompostgaller vid en buske.

Efter lite ropande och visslande så hittar jag honom i alla fall vid parkeringen och efter lite tvekan och löfte om godis så kommer han springande.

Idag när jag släppte ut hundarna så såg jag att han gärna uppehöll sig vid "syndaplatsen" men jag hade noga säkrat konpostgallret och om han skulle ta sig ut nu så fick han verkligen tränga sig igenom buskarna. Vilket han är alldeles för bekväm för att göra.

Meeen.....idag efter att återigen konstatera att bara en hund fanns hemma fick jag konstatera att han stuckit igen.....Suck!!!!

Gör lite ont i hjärtat att han vill sticka från tomten . Vet inte riktigt vad han rymde ifrån idag :o(

Sista tiden har jag börjat märka förändringar hos Charlie , att han ser och hör dåligt har vid flera tillfällen blivit tydligt.

När vi skulle gå till jobbet förra helgen halkade han lite efter på promenaden ( vilket i sig är helt normalt, mycket goda fläckar på vägen) När han upptäcker att vi har gått vidare ser han antagligen rörelsen av en joggare som springer i spåret som vi gått över. Istället för att gå över stigen till oss, börjar han springa efter joggaren. Mina rop och visslingar är helt resultatlösa, han har bestämt sig för var vi är. Kommer tillbaka efter en liten stund när han upptäckt att det inte var vi.


Bara att konstatera att Challe börjar bli gammal med allt vad det innebär....  

trodde det var valpen jag skulle behöva säkra tomten för inte familjens "gamling"

 
 
Kärran

Kärran

1 maj 2010 21:38

Vilken rackarns rymmar-jycke!
Ja, man undrar ju också varför? Du får hädanefter vara extra snäll mot honom, och muta honom med extra goda delikates-köttbullar. ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Annika

Annika

2 maj 2010 22:32

Har en gamling här hemma också men ibland hör han inte så j-vliga illa som han ger sken av andra dagar?...

http://www.gazze.se

 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

7 maj 2010 17:47

Men skrutten då, vill han flytta? Börjar han bli gammal surig gubbe? Det går nog över ska du se, förhoppningsvis lever han upp lite när han får en till tjej i hushållet som han får bestämma lite över (åtminstone ett tag. ;O)

 
Katarina

Katarina

13 maj 2010 21:40

Men Challe då :( Kan man inte bara skylla på alzeimer (eller hur det nu stavas)? Han kanske bara helt enkelt glömmer bort var han är och varför :) Eller också är han ute och letar efter söta tikar, han känner väl att den biologiska klockan tickar ;)

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Katarina

Katarina

23 maj 2010 21:51

Men hallå Marie! Nu måste du ju ha massa att skriva om om Bella! Jag är nyfiken!

http://lazyzero.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards