Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Bella + en otroligt rolig agilityhelg

Av Marie Åkerlund - 23 maj 2010 22:58

Äntligen har jag fått hämta min Bella    När jag åkte ner i slutet av april var jag orolig över att jag inte skulle få en sobel tik. Jag visste att  den ena sobeltiken och den trefärgade var dom "piggaste" efter att jag träffat kullen var jag orolig över ( faktiskt tom sömnlös en natt)  att jag INTE skulle få den trefärgade tiken. Hon var helt enkelt underbar och hur pigg och allert som helst.

Nu ville sig ödet min väg och Bella är trefärgad och ett riktigt litet monster ( me like(

  

Resan hem gick strålande och hon var hur cool som helst , underhöll och bet medpassagerare i tårna :o) klättrade på bordet och brydde sig inte i gnisslande dörrar.

Vi blev hemtade på Centralen och hon fick när vi kom hem träffa snälla Lakritz med lite bus och lek. Sen var det dax att presentera 'Bella för "familjen" INTE lika populärt . Diva visade sig från sin mest Bitchiga sida och nöp till på en gång, Charlie såg inte valpen och ser henne fortfarande väldigt sällan. Diva däreomot har accepterat Bella och tål numer det allra mesta från hemme.

Lek... inom familjen saknas fortfarande. Bella har dock fått träffa flera av mina vänmers snälla hundar och hon är en tuff liten tjej och vill gärna busa och leka med andra.

Jag har kanske nte fått min skönhetssömn men det blir bättre och bättre.

Förra fredagen  var flera vänner och hälsade på valpen. Bla var Malin där och tog några helt bedårande bilder på Bella

      

 I helgen har vi varit i Avesta och tävlat agility...inga super resultat men faktiskt bra lopp och jag är riktigt nöjd med både mig själv och Diva

Lörsdagen bjöd på strålande sol och jag kommer antagligen ha ränder kvar hela sommaren :o)


Lika bra väder som lördagen bjöd, lika dåligt väder var det på söndagen och jag kan inte komma ihåg när jag frös lika mycket, men folkus låg inte på att hålla mig var utan att hålla Bella varm. Ett stort stort TACK till alla mina vänner som hjälpt mig med Bella hela helgen. Har haft en super helg  


Inga strålande resultat men jag är faktiskt riktigt nöjd med helgen, tycker vi fått till riktigt flytiga lopp..... :o)

 
 
Tania Jarlstam

Tania Jarlstam

23 maj 2010 23:30

Men hur söt är hon, vi kan byta jag tar gulle Bella så tar du en "lång-öra" från valplådan ;)
Fast lite konfunderad lär gammel Bella bli här hemma när båda ska heta Bella...

http://www.spaniel.se

 
Ingen bild

tina

23 maj 2010 23:35

Kontrasthelg sol och regn, vi fick av allt.
Så fina lopp du och Diva hade - sååå roligt att se, det var du värd ;o)
Och de jag missade fick jag nu åxå se :o)
Kram

 
Kärran

Kärran

23 maj 2010 23:53

Va hon är söt!!!

Fina lopp! Duktig Diva och matte!! :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

24 maj 2010 10:10

Duktig Marie, att du var så lydig :) 23 maj 21:51 skrev jag att du skulle uppdatera, 23 maj 22:58 kom detta inlägg. Då vet man att det lönar sig att "tjata" :)
Elände med valpar i kallt väder, med idag kan ni nog ha picknick på hundklubben igen.

http://lazyzero.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Syster yster Missi

24 maj 2010 12:59

Tjena syster! Vad är det din korthårssyster, Diva gör??? Verkar skoj att springa och hoppa samtidigt :-) Du verkar sysselsätta din matte lika bra som jag gör... Vi syns om några veckor! Puss och tass

 
Karin & Etza

Karin & Etza

24 maj 2010 17:09

Söt som socker är hon Bella. Vad häftigt att se klippen från era lopp. Vilket flyt ni har fått. Bra jobbat.

http://www.etza.bloggagratis.se

 
Catherine

Catherine

3 juni 2010 16:18

Gud vilken sötnos..:)
Va duktiga ni är i loppen, min lillkille är så himla snabb när han löper jag orkar inte ens försöka hålla tempot..

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Carina

Carina

4 juni 2010 12:20

Vilken sötnos!
Tror den kullen kommer bli jätterolig att hålla på med :)
Lycka till!

http://carinapn.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards