Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Marie Åkerlund - 30 mars 2009 20:51

Igår såg jag på Dokument utifrån angående avel av renraser och jag blev minst sagt upprörd. Är du hundintresserad ( vilket jag antar att alla är som läser här) och inte sett programet , kan du se det på SVT play via den här länken.

http://svtplay.se/t/103472/dokument_utifran


Nu kan jag inte låta bli att visa en av mina fördomar men den yrkesmässiga erfarenhen jag har haft av brittiska företag är inte så vidare värst positiv och efter att ha sett programet igår så är dom klart förstärkta.


Den flathet, "stoppa huvudet i sanden" och "vända kappan efter vinden" mentaliteten som visades hos representanter för kennelklubben var beklämande.

Bara ett exempel: En Cavalier som hade diagnostiserat med en dödlig ärftlig sjukdom som dessutom för hunden var väldigt smärtsamhade EFTER DIAGONS fortsatt avlats på och var pappa till 26 kullar, efter diagnos.

Hur i hela friden tänker man då???

Å det var bara ett exempel, har ni inte sett den så gå in och se den!!!!

Den filmen lär inte främja exporten av brittiska hundar.

Jag är väl medveten om att vi har problem i Sverige oxå med både hälsa och mentalitet men det här måste ta priset.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards