Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Marie Åkerlund - 13 mars 2009 20:13

Imorgon är det dax för våens första agilitytävling. " Agility invalidos" alltså vi gamlingar som har ont lite varstans ( Tomas D, Tomas H och jag) och som lottar vid tävlingsplan vem som ska få springa med alla hundar ;o)

Vi ska åka upp till Fagersta och tävla i tvåan. Dom har 3 lopp , ett hopp och två agilitylopp. För Diva och mig blir det 2 agilitylopp.

Spännande och nervöst....går det dåligt får jag trösta mig med att Marianne och jag ska tillbringa Måndag och Tisdag på agilitykurs i Södertälje. Vi ska gnugga Greg Derrets handlingssystem med Fanny Gott.

Det ska bli riktigt roligt. Dessutom så är vi bara 6-7 deltagare vilket innebär att vi borde få rätt mycket träningstid var. Hoppas även att jag hinner träna lite med Charlie på kursen

På söndag så ska vi ha avslutning med tävling på vår ridhusträning. Det ska faktiskt bli jättekul att få tillbaks hindren till klubben så man kan träna lite nu och då på lunchen. Även om jag faktiskt borde fortsätta träna lydnad på lunchen eftersom målet är att snart tävla 3:an i lydnad.

Rapport om både tävling och kurs kommer....

Trevlig helg !!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards