Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Marie Åkerlund - 10 mars 2009 07:51

 

 Idag fyller Diva 5 år , rena medelåldern ;o). Måste erkänna att jag kom på det av en händelse i morse :os men jag har ju hela dagen på mig att köpa present och baka tårta.


Igår var vi lediga och kom faktiskt återigen ut i skogen för att lägga spår. Lite längre den här gången. Diva gick som en liten klocka, missade dock en pinne men jag tror att jag lyckades trampa ner den i snön för på ett ställe letade Diva mycket innan hon gick vidare .


Charlie fick ett kortare men lite klurigare spår. Jag gick rakt över en färsk böka, inga problem eller reaktioner. Han fick gå längs vägen där massor av hundar går innan vi återigen vek av in i skogen. Inte helt lätt , specielt eftersom Nette tjoade på andra sidan när Nebo hittat en apport.

Jag väntade lugnt och när han släppt deras tjo och tjim så pekade jag bara tyst i mitt spår. Han tuffade på långsamt och kollade av alla andra spår som gick brevid mina. Sen vek an av lätt som en plätt när spåret gick in i skogen igen.Duktig hund.....


Klantig matte.....saken är att när jag kom ut på vägen så trodde jag att jag kommit till en annan stig och beskyllde Nette för att lägga spår på fel sida om vägen........*suck* det är nog lika bra att jag börjar ta med mig den där dyra GPS en jag införskaffat. Nåja det gick ju bra...

Det var oxå roligt att se hur Charlie böt spår. Efter en stigövergång såg jag spåren han följde ca 1-2 meter. Sen såg jag hur han böt spår till ett annat och då ser jag att det var inte mina fötter han följde i förra spåret.

Kul att spåra i snön faktiskt....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards