Alla inlägg under maj 2012

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)


Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde vi ett jättefint lopp. Vi fick en femma på slalom, hon gick in rätt men sen hann inte hennes kropp med farten och tog två pinnar. Vi fick göra om slalom , sen gick hon jättebra trots att jag var sen att ge henne ett tunnelkommando . Det fixade hon jättebra , hon är en väldigt förlåtande hund och fixar många väldigt sena kommandon.

Trots slalomkrångel hade vi idag kommit på en 2:a placering utan fel, det lovar gott


Sen var det dax för agility och jag kände att jag hade verkliga problem att springa och en hel del strålningsverk. Trots det skötte sig Bella otroligt bra...FÖRUTOM uppfarten på  A-hindrret. Som jag BORDE tagit om men inte gjorde , sen fick vi en vägran pga att jag trängde henne.

Låter självklart som en bortförklaring men jag klarade inte riktigt av att springa, jag är normalt dålig på att springa, men jag springer inte normalt riktigt så långsamt.


Bakl'äxan för dagen är.... träna mer fart in i slalom och målrakor. Det har varit dom saker idag som jag inte kan skylla på halt och lytt matte. Bella har gjort en strålande insats ändå idag


Här är agilityloppet : och där får jag lägga tll till vår bakläxa , uppfarter ;o)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards