Alla inlägg under april 2009

Av Marie Åkerlund - 20 april 2009 23:06

med att ha helghälsningar i bloggen är att man inte kan vänta HUR länge som helst med att uppdatera :o) tom jag blir trött av att gå in i min egen blogg och läsa Glad Påsk *L*

Påsken har i alla fall varit jättemysig med mycket promenader, hundträning och en hel del SOL OCH VÄRME.

Även om inte värmen från solen bestod så gav den i alla fall en hint om att det stundar härliga tider...

Konstig är att varje gång jag anmäler mig till en lydnadstävling så verkar jag tappa min  träningsmotivation...och det går verkligen inte nu. Vi är inte färdiga och tävlingen är om 3 veckor *gulp* Imorgon är det i alla fall dax för lite lydnadsträning igen.


Ikväll har vi haft agilityträning på klubben och Diva var jätteduktig och även om jag inte hade full koll på var alla hinder stod så gick det riktigt bra. Vi får hoppas att det håller i sig till söndag när vi ska tävla lag i Kista. ( dvs om inte Diva börjar löpa ) Killarna är tämligen intresserad av henne just nu och på promenaderna skulle man kunna tro att hon har "blåskatarr"

Av Marie Åkerlund - 8 april 2009 21:17

Glad Påsk!! Åh vad härligt att det snart är helg med några lediga dagar.

Veckan som varit har innehållit en hel del hundträning, både lydnad och spår. Vi har dels filmat en lydnadstrea och sen har jag deltagit i Team TM s träningstävling nu i måndags. Det har varit ovärderligt för träningen att få se var vi står någonstans.

Totalt sett så är jag väldigt nöjd vi är inte så långt från tävlingsfärdiga som jag trodde. Meeeen det fattas en hel del i momenten, dock vet jag ju nu var jag ska lägga den största träningen. Bägge dagarna gav ungefär samma problem.

I Spåret så fick Diva och jag inte en så bra spårövning , vi tappade spåret???? Tur nog har jag ju en långsam men tämligen säker spårhund i Charlie så jag fick tillbaka mina självlysande klädnypor, tänker dock inte berätta hur!!! :o)

ÖNSKAR ALLA EN LÅNG HÄRLIG OCH GLAD PÅSK!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards