Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Träning för Nancy på vårens första riktiga soldag

Av Marie Åkerlund - 3 mars 2009 09:36

I Söndags var det dax att gnugga lite lydnad . Jag som verkligen HATAR att gå upp tidigt på mina lediga dagar kom faktiskt ur sänghalmen riktigt lätt fast vi skulle vara rastade (hundarna alltså :o)) och klara på sjökarbyskolan kl 09.00

Lidia och Elvis med Nancy. Lidia har precis visat upp ett fint fritt följ

Större delen av gruppen i solskenet. Vi kunde inte haft mer tur med vädret. Det var riktigt varmt i solen och kinderna och näsan brände när man kom hem . Härligt vi går mot ljusare och varmare tider.

Annica ser tankfull ut :o)


Vår träning då!? Först skulle vi ta upp vittringen. Diva har börjat att slarva och efter att hon ätit upp godiset kring pinnarna så tar hon vilken pinne som helst och kommer in.

Vi lägger ut pinnar och godis för att visa problemet. Jag skickar Diva som äter upp godiset...och nosar rätt på rätt pinne???????

Detta upprepar vi flera gånger både med och utan godis med samma resultat, rätt pinne levereras. Vi har helt enklelt visat att Diva kan vittringen :o). Det är inte hon som slarvat det är ....Matte *skäms*

Jag har troligen varit för slarvig med mina pinnar. Jag har haft dom inomhus utan lock bland alla mina lukter, jag har kanske inte hjälpt henne tillräckligt med att se till att "min" pinne luktar mycket.

Iofs lätta saker att åtgärda... :o)

Sen körde vi rutan och mitt problem där är att hon måste hitta rätt i rutan själv , jag ser inte på 25 mtr håll om hon står rätt i rutan. Där fick vi oxå bra tips som vi tränar vidare på. Hon svarade bra redan på första passet.

Sista 2 passen körde vi apportering både metall och trä. Vi började med metallen och den gillar verkligen inte Diva, speciellt inte nu under vintern. Med vanliga apporten gick det bättre och vi ska jobba på farten in den är oftast betydligt sämre än ut.

Sen tyckte Nancy att jag kastade apporten som en riktig sopa....??!?! den kom ju minst 5-6 meter varje gång jag kastade *L* Ska försöka bättra mig!


En härlig dag var det i alla fall och det gav definitivt mersmak på träningen. Dessutom var det jättekul att få se mer av sina träningskamrater.

 
 
Marre

Marre

3 mars 2009 10:51

Tänk att det alltid faller tillbaka på oss!

http://www.marrenaas.blogg.se

 
tina

tina

3 mars 2009 22:53

...tänk så tokigt att det är så.... hrmf kanske hundarna ska skicka OSS mer på kurs och själv bli lämnade hemma...hihihi
Vilken SUPERDAG

http://nixxa.bloggagratis.se

 
Katarina

Katarina

4 mars 2009 23:20

Ja visst är det irriterande med hundar som mörkar kunskaper när man tränar själv... :-)
Jag måste nog till viss del hålla med om dina kast, har själv fått den kritiken av Tomas M. Jag skulle träna inkallning med ställande med boll, men jag lyckades aldrig komma förbi hunden utan oftast blev det mest studs, studs rätt ner i marken....

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Annica och "grabbarna"

Annica och "grabbarna"

5 mars 2009 20:27

Hej vännen!
Ja du det gör inget att du la in ett kort på mig i bloggen (känner mig smickrad...) det är väl bara att inse att man ser ut så där! Eller hade du inte nåt skit på linsen kanske..? Visst var det en härlig dag och jättekul att se alla hundarna med förare. Kunde inte komma upp i tisdags, hoppas allt gick bra. Kram kram från oss

http://www.revolts.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards