Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Marie Åkerlund - 17 augusti 2008 20:56

Jaaa....vad ska man säga , jag har nog mest sett ut så här hela helgen. Armarna pekandes åt olika riktningar och hunden åt en tredje :o/

Man kan lugnt påstå att jag inte gjort några framstående prestationer i debuten i klass 3. Ja inte i klass två heller faktiskt... SUCK!!!


Men vi tar det positiva först. Charlie har gjort två riktigt fina hopplopp i helgen utan hinderfel men tyvärr räckte inte tiden , ena dan 0,57 sek tidsfel och den andra  2,59 sek.

Marianne och jag hade en väldigt mysig kväll på fredagen när vi kom ner till Lindesberg. Vi gick en härlig promenad i solen med vätskekontroll längs kanalen :o) sen var vi ute och åt på restaurang.

Som vanligt var vi många hemifrån och vi hade en trevlig "pizzakväll" i lördags, så på umgänget har jag absolut inget att klaga över :o)


Ok tillbaks till agilityn, Diva och jag gjorde 4 (fyra) disk av 4 (fyra) möjliga :o( ja och varför då kan man fråga sig. Total prestationsångest, jag har handlat riktigt riktigt dåligt och dom 3 första diskarna tar jag på mig utan diskution den sista skulle jag nog vilja säga att Diva åtminstonde var delansvarig till då hon smet in bakom min rygg i fel tunnelingång och när jag kollar på filmen så bryter hon helt linjen och tar ett eget beslut om banans gång :o) till hennes försvar får man väl lov att säga att hon iofs fått lite taskig guidning sista dagarna *L*


Tyvärr finns det bara en väg ut , fortsätta träna och tävla till jag tappar respekten för klassen och inser som Malin så klokt sa , "det är bara en vanlig agilitybana" *S*

Nu är det inte så många tävlingar kvar, nästa helg tävlar vi i Norrtälje klass 2 och sen ska vi på vår klubb ha en klass 3 tävling i septeber som vi naturligtvis ska starta i.Sen får det nog vara slut på årets tävlingar och träningen får ta vid istället.


Tyvärr är det så himla lätt att haka fast i det som är dåligt och glömma bort det som faktiskt varit bra. Jag får inte glömma bort att vi faktiskt har haft en otroligt bra säsong och Diva har fått 5 agilitypinnar sen i maj.

Vi måste bara få tillbaks lite flyt och samarbete igen i loppen. Antagligen vill jag lite för mycket och glömmer hunden :o) Men det här är ju inte ett så roligt sätt att avsluta på...i och för sig är det ju inte riktigt slut än :o)

Ja ja nya friska......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards