Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Marie Åkerlund - 28 augusti 2008 20:17

Agility i Norrtälje

Foto: Louise Medman


I helgen har vi varit och tävlat agility i Norrtälje. Vår framgång var inte så stor men det var ändå ingen katastrof , ingen disk :o)

Charlie: tävlade i hoppklass 2 bägge dagarna. I lördags  fick vi problem med både slalomingång och utgång. Anledning: han är mycket dåligt tränad i att vara självständig , bot och bättring utlovas. Sen rev han ett hinder...(ovanligt) MEN han hade för övrigt god fart och visar en otrolig glädje i att få köra. Trots sina 9 år upplever jag faktiskt att han bara tycker att det blir roligare och roligare.....vilket naturligtvis gör att även om våra resultat inte imponerar kör vi ändå ;o) Söndagen var nog en snarlik repris av lördagen med en något bättre placering. Ska jobba lite på tajtare svängar o fart i slalom (börjar känna mig tjatig *ler generat*)

Foto: Louise Medman

Diva hade 2 agiltylopp i helgen. På lördagen så rev hon 2 hinder. Den ena får jag ta på mig då jag var felplacerad och hon fick inte tillräcklig information ,det andra hindret vet jag inte varfö r vi rev. Söndagen resulterade oxå i 2 rivningar , samma sak där. Den första rivningen är absolut förosakad av mig, dålig info, den andra kom på upploppet .

Nu var mitt mål att inte tappa fokus på hunden och jag kan inte i efterhand känna att jag glömt hunden så det känns bra och kan ju förklara en sämre handling (för stort fokus på hunden) men det är i mitt fall bra...eller åtminstonde bättre :o)

Vi ska träna på rivningar och jag ska börja göra Diva uppmärksam på dom hinder vi river och ta om. Ska börja ta om på träningar men kanske måste jag även göra det på tävling. Sen ska vi träna mer hoppteknik. Malin påpekade att jag kanske skulle kolla om Diva hade ont .....naturligtvis en mycket viktig iaktagelse men jag tro faktiskt inte att så är fallet. Fortätter rivningrna (hon har även rivit en hel del under sommarens övriga tävlingar) så får vi ju naturligtvis kolla det med.

Bättre...

gick det för våra klubbkamrater i helgen :o)

Mats med Basse lyckades plocka inte mindre än 3 pinnar i helgen i klass 2. Tomas med Lakritz fick sina sista 2 pinnar på lördagen i klass 1 och fick köra söndagen i klass 2 .Rosie tog sin första pinne i klass 1. Yvonne och Lifa plockade pinne (även om dom inte tävlade i Norrtälje) STORT GRATTIS TILL ER111

Hoppas jag inte glömt någon nu :o/

Tävlingar

Jag hade ju som sagt bestämt mig för att jag inte skulle tävla mer nu i höst *harkel* men eftersom det verkar bli väldigt få starter i klass 2 under 2009 så har jag efteranmält till SSBK den 21 sept.

Blev väldigt träffad av ett inlägg på agilitylistan som Veronica Bache skrev där hon påpekade vikten av att inte fokusera på "ATT ta den sista pinnen i klassen inför en tävling". Jag hoppas verkligen att jag kan låta bli att lägga mitt fokus där (fattas iof 2 pinnar i agility)  :O).

Mitt mantra inför tävling ska numer bli: "fokuserat lopp där samspel med hunden blir prio ett" Jag hoppas att jag kan efterleva det i säsongens sista lopp. Och gör jag inte det ...har ni min tillåtelse att sparka på mig :o)

Länkar

Till sist vill jag uppmärksamma några kamraters nya eller halvnya hemsidor:

Foto: Louise Medman

Kerstin med (alla) sina hundar http://www.storolillnos.dinstudio.se/

Helt fulkomligt otippat, Kerstin hade intill någon månad sen inte ens en mailadress :o) Mycket rolig, informativ och underhållande läsning

Foto: Louise Medman

Louise med alla sina tre (snart fyra) både två och fyrbenta tjejer. Många fina bilder och rolig läsning http://www.123minsida.se/3systrar

Foto:Louise Medman

Inte en ny länk men ändå värd att uppmärksammas . Katarina med sina 2 aussie och även här några tvåbeningar :o) . Flitig bloggare stundom mycket underhållande text... http://lazyochzero.dinstudio.se/

Sist men inte minst Karin med sin grönis Etza. En (till skillnad från alla agilityfreak) lydnadskompis. Både duktig och energisk *flämt* Dom har redan debuterat i trean trots att vi samtidigt körde tvåan . Å vi som inte ens är halvfärdiga :o)

http://etza.dinstudio.se/news_1.html


Tack Louise för alla bilder jag "tjyvlånat" av dig :o) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards