Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Marie Åkerlund - 4 augusti 2008 21:16

sen jag skrev sist så inlägget blir låångt :o)

Efter trippen till Malung var det dax för nästa tripp...en fyra dagars agilitytävling i Karlstad "Värmlandshoppet".

Trots att det nog var årets störst agilitytävling med ca 2000 starter varje dag så var den otroligt välorganiserad och den har varit ett nöje från början till slut :o) trots ihållande regn sista dan.


Vi var många ekipage hemmifrån vilket naturligtvis gjorde det hela ändå trevligare, med grillkvällar och vinkvällar som naturligtvis var en källa till många glada skratt och mycket hundprat ;o). Jag är oerhört tacksam över att få vara en del av ett sånt otroligt trevligt gäng .Alla kunde dessutom åka hem med en eller flera agilitypinnar eller nollade bra lopp.

Diva fick sin andra pinne i hoppklass 2 och min långhåriga älskling tog sin tredje och sista pinne i agility 2, vilket för den oinvigde innebär att Charlie nu är uppflyttad till Agilityklass 3. Något jag är otroligt stolt över....nu har vi kommit i mål och har nog resutlatmässigt inte så mycket mer att hämta. Med det menar jag dock inte att vi ska sluta tävla :o)


Väl hemmkommen från Karlstad så var det bara att packa ny väska och bege sig till årets Mironiks-Gemdalesläger. Ytterligare en av sommarens höjdpunkter med massor av hundträning och umgänge med likasinnade :o)

Dagarna var uppdelade i lydnad på förmiddagen och spår på eftermiddagen.

Dom första 3 dagarna tränade Diva och jag lydnad med Nancy, vi fick mycket bra hjälp med fritt följ, vittringen och inkallning med ställande och läggande. Som tur är bor ju inte Nancy så långt härifrån och jag ska försöka se till att träna lite mer för henne.



Två dagar tränade vi brukslydnad för Nils-Rune och vi fick många bra tips i krypet, framförgåendet och skallet. Tänk jag hade ingen aning om att Diva var så duktig på att skälla *Skratt*

 

Eftermiddagarna tillbringade vi i spårskogen med Lisa, ytterligare en jätteduktig instuktör som gett oss mycket att jobba vidare på. Överlag så har instruktörerna på lägret alltid hållt mycket hög klass och det är en ymnest att ha ett läger att åka på varje år, något jag innerligt hoppas kommer att fortsätta.

Nu bestod inte lägret bara av slit och släp utan vi fick även tid för andra aktiviteter. Här dammar jag av Challe och vi testar lite rallylydnad

Lägret har oxå en traditionell Taco middag med prisutdelning och ett lotteri som varje år blir en huggsexa efter lotterna :o)  Lite missnöjd var jag dock, trots 20 lotter vann jag inte ens några bajspåsar ;o)


Allt har dock inte varit lika positivt :o( på väg hem från lägret lyckades jag backa in i en annan bil när jag skulle ta en paus på en Statoilmack, naturligtvis lyckades jag backa på en jänkare med massa crom och polerade ytor. Ägaren var till en början allt annat en glad (helt förståligt) men visade sig vara en både lugn och sympatisk herre. Men det kommer antagligen lämna ett litet (eller stort) hål i plånboken. Min bil fick bara lite bortskrapad plast på kofångaren så det behöver jag i alla fall inte åtgärda.

Väl hemma blir jag lite fundersam över att jag hör "röster" när jag kliver in genom dörren och jag ser till min förfäran att jag har haft TV´n i sovrummet PÅ under en knapp vecka. Suck!!! Har ett vagt minne att jag innan jag åkte skulle stänga av "stand-by" funktionen på Tv´n innan jag åkte. Vilket jag inte kan utan jag satte helt enkelt på den istället. Inte lätt att hålla reda på all elektronisk utrustning på mina STORA 61 m2.

Men summa summarum har jag haft en otroligt trevlig semester... :o)


Avslutar med en länk till en film som gjorde mig otroligt varm i hjärtat. Diva har blivit moster, henne syster Yra har fått valpar och här är en länk till mamma och valpar två timmar gamla. Vilken aktivitets trots sin mycket ringa ålder....

http://www.youtube.com/watch?v=uoiyoCUxEZk

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards