Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Marie Åkerlund - 8 mars 2008 17:36

Så skitig blir man då..:o)


Idag har Nette och jag varit ute och lagt spår åt hundarna, sol , duktiga hundar, kaffe och nåt att äta. Blir inte mycket bättre...

Charlie fick första spåret ca 300 mtr med en rätt kort liggtid, kanske 40 minuter.

Han gick bra och noggrant med låg näsa största delen. Inga problem i en vanlig vinkel, däremot vill han gärna följa stigar så när man vinklar från en stig då går han en bit och kollar av innan han tar spåret.

Spåret gick en bit över nyhugget granris , det märktes också att det var svårt men han löste det även om han fick jobba lite.

 

Diva fick ett lite längre spår, drygt 500 mtr med en liggtid på drygt en timme. Hon gick jättefint och tog dom flesta vinklarna helt utan problem , där har hon verkligen utvecklats.  Hon hoppade över en bäck där jag gått en bit jäms med  och sen snurrade hon lite i den sista vinkel men annars gick det kanon och alla pinnar hem fick vi .


Lisen och Nebo klarade också sina spår galant så det var nöjda mattar som gick tillbaka till bilarna för att fika.

Sen åkte vi för att ge hundarna en ordentlig promenad och Challe bjöd upp till kamp... ;o)

Nu ska jag svida om lite så ska vi åka in och äta på en av mina favoritrestauranger. Restaurang Cypern på Vallhallavägen, smarrig grekisk mat. Tjing!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards