Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Marie Åkerlund - 7 mars 2008 17:05

 

"peppar, peppar ta i trä" ...nu tycker jag faktiskt att våran träning av pipet börjar ge resultat.

Problemet vi försöker jobba bort är att Diva piper och gnäller i fotgåendet.

Jag har lärt in tyst, och har  ett handkommando på det. Eftersom jag inte vill ha en ledsen hund som slutar vifta på svansen när vi tränar så har jag nu i början använt en del godis när hon gjort rätt och tystnat.

Mycket av träningen har oxå legat utanför appellplan för att hon inte ska koppla ihop det till fotgåendet.

Visst har vi säkert en lång väg kvar men idag märktes det verkligen att hon har förstått att det handlar om ljudet som kommandot gäller och att jag inte är missnöjd med fotgåendet.

Överlag har hon blivit tystare i träningen ..tom i agility :o)


Idag kunde vi gå fotgående inne på agilityplan utan ett endaste pip, förr så räckte det med att närma sig agilityplan för att få ljud.

Det är bara att träna vidare....men nu ska jag verkligen försöka hålla i det här och inte släppa igenom massa ljud

Elddopet kommer väl på söndag när vi har agilityträning. vi får väl se hur stor förståelse det finns då...*S*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards