Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

Midsommarhelgen..

Av Marie Åkerlund - 26 juni 2008 19:42

Fyra härligt lediga dar. På torsdag kväll samlades vi några stycken hemma hos mig och åt jordgubbar och champagne för att fira Divas och min uppflyttning till Lkl 3. Trevlig början på helgen!

Den här midsommaren var väldigt annorlunda mot hur jag brukar fira, jag är nämlgen ALLTID ute på landet i skärgården. Jag räknade ut att det här blir nog andra midsommar på minst 15 år som jag inte tillbringade där.*L*

Midsommarafton började med en lång härlig frukost och en skogspromenad. Mitt på dagen packade vi ned alla godsaker som tillhör en riktig midsommaraftons lunch i kylväskor och åkte iväg till Vaxholm. Där hittade vi en mysig plats precis vid vattnet där vi dukade upp.

Strålande sol, vind och hav, flera sorters sill, lax  ägg, potatis, knäckebröd med kryddost ......härliga tider!!! Efter några timmars picknick i gröngräset var vi redo för lite midommarmingel.

Vaxholm var fyllt av midsommarfirare.

Sen var det dax att bege sig hem till hundarna igen och den traditionella ...grillningen :o)

Kvällen förflöt alltså med mer mat  och en självklar femkamp som bjöd på många glada skratt.

Stövelkastning ( en bortglömd sportgren :o)

Bollar i hink... till en början på lite avstånd

Efter några flyttar vände vi på hinkfan ... *S*

När inte ens det hjälpte fick vi till slut ta, nära avstånd , dom studsar ju dom små rackarna ..*L*

 Bilda ord av tolv bokstäver ... å herregud vilka anorlunda ord svenska språket kan få en midsommarafton

En något försvårad variant av penna i flaska *S*

 

Äpple i hink.....japp det ligger ett äpple i hinken


På lördag fm gick jag en riktigt lång promenad med hundarna i skogen......har nog aldrig mött så få människor *L*, sen lite solning och senare på kvällen träffade vi

Angelca och Echo för att träna lite agility.

Kul !!Angelica hade många bra kommentarer...gillar kreativ träning !!! Nästa träning blir på fredag :o).

I måndags var jag på en kuslig men rolig undersökning, jag var till Memira för att kolla om jag skulle kunna operera mitt synfel. På väg in till Memira önskade jag nästan att dom skulle säga ....tyvärr vi kan inte operera dig .*L*

Läskigt.....men å så gärna jag skulle vilja slippa glasögon. Kan för sjutton inte längre se om det står shampoo eller balsam på flaskan i duschen.

Nå väl väl inne i undersökningsrummet blev jag undersökt av en massa olika maskiner. Det syntes på optikern att jag var långt ifrån ett självklart fall, men det visste jag eftersom jag har höga + styrkor är astigmatiskt och dessutom har en väldigt stor pupill.

Det enda jag visste att jag inte ville var att byta ut min naturliga lins och självklart var det just det som rekommenderas för mina ögon . Shit ... tänk att operera bort något åtminstonde halvfungerande ur ögat och sätta dit en plastbit... Hmmmmm

Som tur är fick jag lite tidsrespit för att under hösten kommer det att komma en ny lins som antagligen skulle passa mitt öga bättre än dom som finns på markanden idag. Läskigt ....men ja vem vet , det blir nog en operation i höst.

 
 
Marre

Marre

26 juni 2008 22:30

Nej du.. Dansa runt stången är inte min starka sida! Vem vann 5-kampen?
Och när tar vi vår på Grönan?

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Marie Å

26 juni 2008 22:43

Hmm...inte jag utan Siw. Meeen hon fick hjälp :o)
Augusti , tänkte samla agilitygänget.....och slå er allihop :o) ;o) hmrr....
Kram

 
Ingen bild

Marianne D

26 juni 2008 23:25

Grattis till uppflyttning, bra jobbat. Vad duktiga ni är. Visste inte att du skulle tävla och så går ni och blir uppflyttade, jättegrattis. Tala om att vara hemlighetsfull. Hoppas Diva också fick något gott....(LE)

En stor grattiskram till er båda

/Marianne

 
Carina

Carina

27 juni 2008 07:16

Grattis till uppflyttningen!
Och trevlig sommar!
Carina
Lexi & Tonic

http://wwww.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

27 juni 2008 07:20

...såg att du lagt till mig på länkar .....trevligt :) fast Tonic är en golden av jakttyp (om man nu ska vara petig hehehe)
hej hej.....

http://wwww.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards