Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Marie Åkerlund - 18 juni 2008 23:44

Idag har fyra stycken från vår träningsgrupp varit och tävlat på Solna-Sundbyberg. Det resulterade i en 1:a placering och två 2:a placeringar i tvåan, alla med 1:a pris och en 2:a placering i 3:an med ett 2:a pris. ( det blev inga första pris i klassen ) Hård domare!!

I klass 2 tävlade Ida , Karin och jag. Ida vann med 172p och Karin och jag kom på delad 2:a plats med 171p . Glada tjejer!!!!

Tomas och Lakritz gjorde en jättefin tävling och deras inkallning med ställande och läggande hade varit helt grymm.....om inte Lakritz satt sig upp innan inkallningen ..grymt.Ynka 3 poäng från ett 1:a pris.


Diva och min tävling då:

Otroligt stolt över vår 9:a i fritt följ, för Catharina Dahlström. Hon var med mig hela tävlingen oxå fantastiskt stolt över det. Domarens komentar , en mycket väl genomtränad hund. Hon vet vad hon ska göra värmde oxå gott.

Men......hon har aldrig låtit så MYCKET som idag , jag klappar mig själv för att jag kunde behålla fattningen och inte bli irriterad. Hon tom skällde på väg tillbaks från läggandet. Sen var hon lite före min kommendering i några moment men det känner jag att jag har bättre lösningar på än hennes pip skall och gnäll. Det får bli ett fall för instuktören på årets Mironiks-Gemdales läger. Lägger ut Divas resultat på hennes tävlingssida och kommer även att lägga ut filmen i sinom tid

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards