Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Marie Åkerlund - 7 juni 2008 08:28


Det blev inga pinnar idag men vi var heller inte värda några :o). Första loppet var med Charlie i aglityklass 2. Jag blev såååå besviken när Charlie i starten springer bakom ryggen på mig och tar ett hinder jag har ryggen vänd emot. Jag känner mig negativ i resten av loppet och tycker att Charlie är seg långsam och tråkig. Nääär jag ser på loppet på video så ser jag att jag gör en ooootroligt dålig start där jag vänder Charlie ryggen suck och resten av hans lopp faktiskt inte är katarstrofalt , dom dåliga bitarna står faktiskt jag för. :o(((

Å vad jag känner mig orättvis mot min långhåriga älskling!!! Han är iofs 9 år snart MEN jag vet att inom honom FINNS en mycket bättre fart. Lyhördheten får jag ta på mig eftersom jag är så dålig på att träna honom.

EN sak är jag väldigt nöjd med , från banlansen till en tunnen,.normalt sätt har vi dålig kontakt efter kontakthinder och Challe springer gärna rakt fram men här fick vi en RIKTiGT FIN SVÄNG

Nästa lopp var Diva och det var ett mycket bra lopp ända fram till slamom och där blev det ett sånt #missmass# att jag valde att diska oss.

Hopploppet gick riktigt bra med tanke på att jag kände det som om min hjärna bestod av marsmallows och slalomingången var svår. Resultatet blev 5 fel. Nästa projekt med Dva är att få hennes slalomingångar mycket mer självständiga och träna på mycket fart innan slalom

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards