Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Agilityhelg i Skutskär

Av Marie Åkerlund - 1 juni 2008 19:53



Hemma efter en helt härlig helg i Skutskär. Man har verkligen fått en försmak av sommaren, fick  tom ha långärmad och höghalsad tröja hela dagen idag pga solens strålar igår. Nepp ...har ingen rutin och bränner mig nästan varje år :o( trots solfaktor i ryggsäcken .


Helgen har haft många höjdpunkter:

1. Diva tog igår sin sista agilitypinne i agilityklass 1 JIIIPPEEEE och är numer uppflyttad till agilityklass 2

2.Charlie tog sin allra första hoppklasspinne i tvåan vi har kört flera nollade lopp förr men ALDRIG klarat en referenstid förr och tills idag blivit utan pinnar. . Hipp hipp hurra!!!

3. Katarina hade ordnat ett jättetrevligt knytkalas för alla ÖBK:are hos sin pappa som bor granne med Skutskärs Bk. Totalt var det 9 ekipage från klubben som tävlade. Vilket härligt gäng!!

4. Diva tog sin första pinne i Agilityklass 2 . Tjohoooo!!! Är faktiskt stolt över mig själv här oxå för jag vurpade omkul före A-hndret men lyckades sittande skicka upp Diva på hindret och fortsätta utan att vi drog på oss fel.Duktg matte!! :o)

Men det var absolut inte bara vi som gjort bra ifrån oss i helgen. Kan säga att alla från klubben gjort bra lopp som vi kan vara stolta över.


Marianne och Wilda som tog pinne igår och körde 2 lopp idag utan hinderfel.

Louise och Greta som kört dom flesta av helgens lopp utan hinderfel. Kerstin som fått en jättefin kontakt med Wilbur och visade upp ett jättefint hopplopp idag.

Kjell som idag körde ett agilitylopp med Mackan med ett SUPERFLYT tyvärr har inte Mackan förstått vikten med kontaktfält.Kjell har dessutom fått både SM pinne och SM nolla med Phoebe :o)

Katarina som körde ett jättefint hopplopp idag med Zero , kommer att bli ett härligt ekipage.

Mats som idag körde ett jättefint hopplopp med noll fel på hinder.

Tomas som fick sin första (men aboslut inte sista pinne  i hoppklass 1). Sist men absolut inte minst

Malin som kör i en alldelses egen liga :o) som idag vann ena klassen och kom tvåa i andra . Du är så duktig och en stor stor inspiratör och superhjälp för många av oss andra på klubben.Diva och jag är absolut dig ett stort TACK skyldig, ditt stöd uppmuntran och kanske framför allt kritik har gett oss MASSOR.

Så fort jag hinner kommer jag att lägga upp helgens filmade lopp , länkar kommer att ligga på Charlies och Divas respektive agilitysidor

 
 
Cissi, Trissan och Elton

Cissi, Trissan och Elton

1 juni 2008 20:58

STORT GRATTIS till uppflyttningen på Diva och pinnen på Charlie!!!!

http://www.tripora.se

 
Marre

Marre

2 juni 2008 09:48

Grattis till era fina resultat.
Vilket gäng.. Känns lite konstigt att inte vara med!
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Marie

2 juni 2008 10:13

Det kändes konstigt att du inte var med .....

 
Ingen bild

Tina

3 juni 2008 17:24

Supergrattis... jag är sååå avis att inte ha varit med - - - nästa år SKA JAG MED, Marre också skulle jag tippa på. Grattis vilka pärlor ni är
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards