Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Marie Åkerlund - 14 maj 2008 22:03

 

Igår hade v en riktigt skön ledig dag, jag gjorde inte en endaste nyttig syssla :o)

På förmiddagen så stack Nette och jag i väg till skogen kring Domarudden för att lägga spår .

Divas spår:

Eftersom det var flera veckor sen vi spårade och Divas sista spår var långt och hon "orkade" inte plocka pinnarna på slutet så gjorde vi det här spåret kortare. Det blev 460 mtr med en liggtid på 1,5 timme. Hon svajjade ut lite  början och när vi kom upp på ett torrt berg med lav så gick hon också en liten lov annars gick spåret mycket bra och hon plockade alla pinnar

I

 spåren finns två linjer, det ena är när jag lägger spåret och den andra är när vi går spåret.Sen får man antagligen ha en liten tolerans när det gäller exaktheten på min GPS men jag säger bara WOW vilket bra verktyg i spåret.:o)

Charlies spår:

Som vanligt får han lite kortare men det blev i alla fall 400 mtr och liggtiden blev ca 2 timmar. Charlie spårade jätteduktigt men har tyvärr en förmåga att Inte gå i spårkärnan så idag missade han faktiskt två apporter. Vilket han faktiskt inte brukar göra. Spårarbetet  blev noggrannare på slutet och han tappade absolut inte motivation och som tur var hittade han dom två sista. Charlies sista 70-80 mtr gick på en rätt stor stig och det har Charlie verkligen svårt att acceptera men han tog sig till slutet :o) även om han var fundersam.

Efter spåret blev det fika på Domarudden och därefter en promenad med Marianne och hennes sheltisar.  Ja och efter lite handlande så var det inte så mycket kvar av den lediga dagen :o)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards