Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Marie Åkerlund - 13 maj 2008 09:29

Carina och Sanna med Sessa


I lördags hade vår träningsgrupp  Team TM ,Carina Dahl på klubben för att ge oss lite hjälp i vår lydnadsträning. Vi hade aldrg träffat Carina tidigare utan gått på en rekomendation från en annan instruktör.  Det gick kanonbra,en glad och trevlig tjej som kom med många nya bra tips och råd och passade alldeles utmärkt in i gruppen.  Det blir säkert en repris!!

Lottie och Vasco väntar på sin tur

Lotta och Kent för stunden utan hundar

Thomas och Lakritz en bit bort från löptikar :o)

Alla tränade ju inte så hårt hela tiden ;o) Johnny och Peo tar en paus i gröngräset.


Hur gick Divas och min träning då? Jo faktiskt väldigt bra. På förmiddagen tog vi upp Kryp. Jag har kört mycket korta bitar  i olika riktiningar vilket i sig inte varit fel men nu ska jag träna raktsträckor och uthålllighet istället. Fick oxå göra om min startrutin och ska träna Diva att själv lägga sig bakåt inför krypet , tidigare har jag gått ett litet steg framåt.

På eftermiddagen pratade vi fritt följ, pip och uthållighet. Vi fick så mycket beröm att jag faktiskt växte flera centimeter, Carina tyckte att jag undervärderat våran lydnad.

Problemlösningen då. Jag ska sluta peta i hennes position och bara gå på lite snabbare för att det ska bli mer flyt. Dessutom ska jag inte göra så stor sak av det ljud som finns kvar ( så länge det inte blir värre) eftersom det antagligen kommer av min positionsträning (mycket svängar , vänsterhalter ) och i stället träna uthålligheten.


Efter träningen var det bara att ruscha hem, byta kläder, ge hundarna mat för att sen bege sig tillbaks till klubben för en trevlig kväll med grillning , vin och en massa prat och skratt.

Summa sumarum -  en fantastiskt trevlig dag !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards