Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Mamma Mia

Av Marie Åkerlund - 5 september 2008 21:42


Igår var Marianne och jag på bio och såg Mamma Mia. Egentligen hade jag inga förväntningar utan gick mest och såg filmen pga den imponerande rollbesättningen.

Det blev en mycket positiv överaskning. För det första ...vilken miljö. Shit ...vad vackert det var. Ska absolut lägga ner en större del av min lön på spel och dobbel. (Vilket för närvarande är 0,00% av inbringad lön) jag menar spelar jag ingenting har jag ju absolut ingen chans att bli miljonär och börja ett nytt liv i den grekiska övärlden :o))

Senfår jag generat erkänna att jag inte bregrep att det var en musikal....ja vet pinsamt eftersom Björn och Benny låg bakom men så var det i alla fall. Även om aboslut inte alla var "sångfåglar" så var det i alla fall både bra och underhållande. Har faktiskt aldrig varit med om att när filmen var slut  HELA biosalongen var kvar medans rollbesättningen rullade bara för att höra den sista låten. Även om jag idag absolut inte är en ABBA fan så måste jag erkänna att dom gjort mycket medryckande musik ach jag faktiskt (fortfarande) kan nästan alla texter. :o)

 Hmm kanske skulle ställa upp i Singing - Bee * Host och harkel* eller kanske inte ändå.

Många glada skratt blev det i alla fall och det var en mycket roande och underhållande film där man satt med ett fåningt filn under nästan hela filmen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards