Alla inlägg den 21 september 2008

Av Marie Åkerlund - 21 september 2008 19:33

Ja då var snart ytteligare en helg till ända. Känns dock inte så jobbigt eftersom jag är ledig imorgon oxå ;o)

 

( får skylla denna suddiga bild på en securitasvakt :o) 

I fredags kväll var vi 6 stycken som åkte till Öl och Wiskey mässan i Nacka strand. Jag vet att vi bara är 4 på bilden men vi tappade bort 2 st tidigt som körde sitt eget race. :o)

Vi åkte Rödlöga till Nacka från Österskär, under 1,5 timme åt vi en buffé och drack lite vin. Ett mycket trevligt transportmedel till Nacka :o)

Väl på mässan så gick vi på ölskola sen var det dax att börja gå ut och prova lite ...L

Vi hann med en hel del.... vi provade många öl både kolsvarta,rökiga med smak av hallon och kanel och ljusa , calvados, wiskey , cider och så hittade vi årets godaste Irishcoffé :o) Helt enkelt en mycket trevlig kväll med mycket skratt!!!


På lördagen hade Nette och jag bestämt att vi skulle bege oss ut i skogen för att rasta hundarna och plocka lite svamp........ svamp fanns det gott om men tyvärr inget som går att äta   :o( men en skön promenad i härligt väder fick vi i alla fall.

Sen var det dax för Charlie att få sig sitt årliga bad :o). Ursäkta den dåliga bildkvaliteten men det var nog lite varmt och fuktigt i badrummet när bilden togs. Challe är inte så stor när hela pälsen är blöt :o) kan tillägga att det dessutom tar en stund att få hela pälsen blöt. Dessutom måste jag skamset medge att eftersom man konstant behöver vatten för att behålla den tillräckligt blöt för att kunna shamponera honom fick varmvattnet rinna under hela tiden. Detta resulterade tyvärr i att varmvattnet tog slut och vi fick duscha bort balsamet med kallvatten. Han tjööööt , är glad över att inte grannarna kom in för att kolla vad jag pysslade med men vad skulle jag  göra.??? Även balsamet måste ju bort.

Charlie och jag har i alla fall en sak gemensamt, vi gillar varmt vatten bättre än kallt.. ;o)


Idag har vi varit och tävlat i agility. Gick sådär....Diva var först ut på agility 2 och vi fick totalt 10 fel. En rivning och en vägran på slalom, helt ok faktiskt. Synd på rivningen men slalomingången var MYCKET svår och det var trots ca 35 starter ingen som gick nollad och vi slutade på en 10 placering. Challe gjorde ett riktigt bra hopp2 lopp men som vanligt räckte inte riktigt tiden.2,36 sekunders tidsfel. Men vi hade kul..... :o)

Divas och mitt hopp3 lopp blev en mishmass. Jag var för tidig i min handling och vi fick en vägran sen blev ingenting rätt och varken jag eller Diva klarade av att samla ihop oss. ( Jaaa ok då det var kanske mest jag som inte kunde samla mig) Shit happens och det är bara att träna vidare!!!


Bättre gick det för Thomas och Lakritz som fick sin första hoppklass 2 pinne. Grattis!!!

Ryktet har oxå spridit att Katarina med Lazy blev godkännda i appel spår idag. Grattis grattis!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards