Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Resumè av helgen :o)

Av Marie Åkerlund - 25 maj 2008 20:07

Gemyt brevid banan

I helgen har vi varit i Södertälje och Nykvarn för att tävla i agility.Vi började i Södertälje på lördag .Mitt första lopp var i agilityklass med Diva, jag var hur nervös som helst eftersom det var årets första individuella lopp och det gått lite "trögt" med agilitypinnar. Visste att det skulle hänga på att jag kunde samla ihop mig och hålla ihop loppet. Kan inte beskriva den känslan som infann sig när Diva och jag gick nollade. Hurra, hurra hurra!!!

Vi slutade på en tredje-placering och fick vår andra pinne i agilityklass ett, nu har vi bara en kvar :o) Charlies och mitt agilitylopp slutade i en disk men en frivillig sådan, när Charlie fick fel i slalom valde jag att köra vidare för att inte tappa motivation.

Banvandring

Divas och mitt hopplopp gick bra till en början men banan var hyfsat svår, fartsträckor i kombination med svårigheter där man vill vara nära. I slutet strulade det och vi fick totalt 15 fel.

Efter loppen som slutade halv sju åkte jag till stan och mötte upp Marianne  (där jag skulle sova över) Vi svidade snabbt om för att gå på min kompis Lindas 1-årsjubileum av sin fotostudio . Efter det var vi ju så klart tvugna att fira "pinnen". Marianne och jag har  en ny tradition ( en mycket trevlig sådan) att bjuda varandra på Irisch coffe vid pinnplockning.( Start sommaren 2007 i Frövi :o) )

Efter allt detta var man rätt trött( även Marianne som både jobbat natt och varit på 90-års kalas var klart sliten på kvällen) hade en god natts sömn varit som grädde på moset efter en MYCKET  trevlig dag. MEN nu var det så att en snarkande Mops ( tillfällig inakordering hos Marianne) och en rantande Diva ( sur eftersom hon fick sova i hallen i stället för brevid matte) höll både Marianne och mig i ett mer vilande än sovande stadie.

Något mindre pigga mattar gick i alla fall upp snällt när klockan ringde 07.00 *pip*.

Tillbaks på appellplan kl 9.00 , dock inte i Södertälje utan  Nykvarn . Återigen var det Diva som startade i agilityklass. Återigen gjorde hon ett fint lopp men tyvärr gav jag henne fel vinkel in i slalom och det resulterade i 10 fel. Sen var det dax för Charlie och mig i agility 2 även här en disk för oss pga fel hinder. Next... Charlies hopplopp........disk!!! Här tror jag att han var en MYCKET  duktig hund som diskade oss pga att jag hade en alldeles för hög arm och alltså skckade honom på ett hinder längre bort (Tyvärr , tyvrär blev det ingen film på Charlies och Divas hopplopp ). Diva och jag slutade på 10 fel, 5 fel pga en rivning , den andra femman vet vi inte vad den blev på.

MEN vi fick den näst bästa tiden och det är jag OTROLIGT nöjd och glad över.

Charlie vilar i skuggan av tältet

Summering

Jag är otroligt glad över Divas och min prestation. I och för sig, vill mycket gärna ha mer och självklart hade jag önskat fler nollade lopp. Men jag har i helgen kört fyra lopp där vi kommit runt utan att diska oss och det har nog aldrig hänt. Vi är absolut inte HEMMA ÄN men det måste ändå ses som ett framsteg i vår träning och tävling.

Charlie måste jag träna mer - det är inte riktigt rättvist av mig att bara tävla homon utan träning och förvänta mig resultat. Vi behöver bättre kontakt på banan och sen måste jag träna rundbanor och åttor för att få mer fart och flyt , sen  när vi hittat dik kan jag träna tajtare svängar.

Som ni kankse förstår har jag haft en härlig helg bland härliga kamrater, tackar Marianne, Tina, Yvonne , Kjell, Tomas Mats mfl för att jag får vara del av ett kul tränings/tävlinggäng.

Sist men inte minst STORT STORT GRATTIS  till Tina och Nixxa som tog sin första pinne i helgen ....ni kommer att bli sååå giftiga!!!

 
 
Ingen bild

Cissi

26 maj 2008 14:00

JÄTTEGRATTIS till pinnen!!!
Härligt att det börjar kännas som det går framåt :-)

 
Ingen bild

Tina

27 maj 2008 21:12

Visst är känslan helt superhäftig ! ! ! SÅ himla kul att det går så bra, men vi har ju börjat "tänka" nu...
Ni kommer själva att bli ett giftigt par, när ni tar er igenom med tighta svängar och den hastigheten - wow - GRATTIS TILL FINA LOPP

 
Ingen bild

Malin & Arwen

27 maj 2008 21:41

Grattis Marie! Ni är bara såååå härliga du och Diva! Och tänk vilka framsteg ni har gjort om man jämför med ett par år sedan. Hoppas det släpper på tävlingsbanorna nu!
Heja heja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards