Direktlänk till inlägg 19 april 2008

Ledig helg, vårtecken och agilitykurs

Av Marie Åkerlund - 19 april 2008 18:01

 

Nu är jag ledig i tre dar, lördag, söndag och måndag :o) Det känns så lyxigt, speciellt eftersom nästa vecka drar allt igång och då blir det inte så mycket "ledig" tid *L*

Idag har jag faktiskt fått lite gjort och har bla plockat bort vinterkläder och tagit fram vårkläder. "Hurra"

Därefter gick Marianne och jag en härlig promenad runt Drängsjön med snart obligatorisk fika på Domarudden efter :o)


Blev så glad när jag såg att jag hade tulpaner i rabatten, dom fanns säkert igår och förrgår oxå men såg dom idag ....*ler generat* våren är verkligen här.

Lten resume:

 I torsdags var det 3:e kurstillfället på agilitykursen och jag kan ärligt säga att ingen kurs hittils gett mg så mycket " aha och å fan " upplevelser. Har kursat för Malin flera gånger och alltid varit mycket nöjd men den här gången känns faktiskt speciell.

Dels har jag nog insett att faktiskt JAG  måste ha ett komplett handlingssystem för min hund och mig. När jag på kurstllfälle ett under teorin fick frågan hur min hund upplevde mitt handlingsystem tänkte jag verkligen ...vadå mitt handlingssystem har jag någ sådant. Jag lånar lite här och där..... Här gick det verkligen upp ett "liljeholmens" för mig och jag försöker arbeta fram ett KONSEKVENT system för hur JAG  ska handla.


Sen har Malin oxå verkligen lyckats med kursen kombinerat grundträning och svårigheter och hon är och har alltid varit duktig på att se vad men gör fel.

Imorgon ska vi gå en hoppteknikkurs ,det ska bli intressant.

Nu är det dax att ställa sig vid spisen och åtminstonde BÖRJA laga mat innan gästerna kommer.

Tjingeling!

 
 
Marre

Marre

19 april 2008 19:12

I dag har vi tränat slalom hemma på gräsmattan. Även Zehera har fått en duvning!
Hon vill verkligen lära sig!
Syns i morgon!
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

19 april 2008 22:24

Fan Marie, sitter här och blir alldeles rörd ju :-) TACK! Dina (och även övriga kursares) snälla ord göra att det känns extra kul att klura fram utmanande övningar och hitta saker att slipa på i grundträningen.
Jag är lite facinerad av att ni fortfarande kan få ut saker av att gå kurs för mig. Men jag tror det beror på att ni nu verkligen behärskar alla verktygen i agilityn och kommit till "the next level", där man jobbar med finliret :-)
Så bra som det ser ut när ni tränar, kommer bli en rolig tävlingssäsong för er i år!!

Kram

 
Ingen bild

Marre

21 april 2008 09:13

Korrekt..
jag jobbar!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards