Alla inlägg den 5 april 2008

Av Marie Åkerlund - 5 april 2008 17:20

 

Äntligen en ledig helg igen :o) Nette och jag hade redan igår kväll bestämt att vi skulle ge oss ut och spåra idag om det var någelunda väder.

Efter en lång och skön sovmorgon med utdragen frukost så var det dax att börja packa ihop grejorna för att bege sig.

När jag ska sätta på mig jackan så känns det som någon sticker knivar i ryggsluten......alla som fått ryggskott någon gång vet ju att man egentligen inte behöver göra en konstig rörelse. Helt plötsligt känns det bara jättefel :o(.

Att sätta på sig skorna efter det blev ett helt företag :o( men ska man ut i skogen och spåra så ska man *L*.

En halt och lytt Marie tar sig i alla fall iväg och faktiskt så gick det riktigt bra, det var första timmen som var värst . Över stock och sten gick det riktigt bra :o)

Hur det gick med spåren då !?!

Diva fick nog sitt absolut längsta spår, enligt min nya GPS  *en riktig vän i nöden* så var det 750 mtr, liggtiden drygt 1 tmme.

Totalt sett är jag väldigt nöjd med spåret. I början gick hon jättebra, vissa partier hade snitslat glest så jag fick verkligen lämna över till henne jag kunde inte styra henne även om jag ville ;o). Mot slutet av spåret märktes det att hon var riktigt trött och hon gick bara förbi dom sista två apporterna. Slutet hade jag lagt på andra sidan av en väg men när jag märkte att hon var riktigt trött tänkte jag bryta vid sista pinnen som låg en bit innan. Eftersom hon gått förbi den tänkte jag att det får gå som det går. Tänk den biten hade hon absolut inga problem med utan tuffade rakt över vägen och fick sitt slut.

Charlies spår var inte lika långt ca 300 mtr, även där hade jag snitslat gles och det är verkligen bra för mig att gå. Då måste jag helt enkelt lita på hunden. Challe gick som en räls och plockade alla pinnar, han var nog enda hunden idag som inte fick något tappt alls.

Kontentan av dagens träning:

Diva behöver öka sin spåruthållighet men jag ska nog minska hennes spår lite till nästa gång alternativt behålla längden men låta bli att ha många apporter. Charlies spår tror jag vi ska börja laborera lite med korsande spår, vore kul att så hur han löser det. Idag hamnade Jag och Nette väldigt nära varandras spår och det märkte Charlie men han löste det själv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards