Direktlänk till inlägg 11 april 2008

Agilitykurs

Av Marie Åkerlund - 11 april 2008 10:14

foto: Malin Tångring

Igår var det andra tillfället på vår tävlingskurs. Vi tränade bla på dolda tunnelingångar och svårigheter efter en fartsträcka.

När det gäller dolda tunnelingångar har jag nog missbedömt Divas kunskap lite,det behöver vi träna  mer på.

Sen fick vi göra en kombination med mycket fart och sen en svårighet där man var tvungen att vara rätt placerad för att kunna hjälpa hunden.

Gick hyfsat pga att jag kunde skicka ut henne så hon fick ta hindren självständigt. Ska träna mer på att kunna handla henne på avstånd, eftersom jag får nog realistiskt inse att jag är över 40 och kommer nog inte bli snabbare och snabbare ...he he


Sen körde vi en kombination där hunden två hinder efter start ska göra en skarp sväng och här måste jag tänka mer på hur Diva uppfattar mina svängsignaler ...Malin jämförde Diva med en finlandsfärja.*S* Jag vill nog inte höra vad hon skulle jämföra mig med :o) :o)

Hon är så laddad i starterna och får sån fart å ändå var det här bara träning ,hon är ju ändå mer laddad på en tävling.


Vi har ju haft rätt stora problem med tjuvstarter men där kan jag glädjande nog säga att den knuten har vi löst, nu gäller det bara att hålla i det vi har.

Hennes tjuvstarter berodde på min inkonsekvens när jag startade henne, ibland min rörelse, ibland namnet på hindret osv.

Nu startar hon ALLTID på Diva....funkar jättebra!!!  :o)


Diva har alltid haft bra kontaktfält men efter en kontaktfältsclinic på klubben insåg jag att hennes målbild bör förstärkas ytterligare och även här har jag jobbat med min egen konsekvens  i startkomandon och det har oxå givit bra resultat.... shit vilket snyggt kontaktfält hon hade igår. Satt kvar jättestabilt när jag förflyttade mig till nästa hinder...Super!!!


Helt klart är i alla fall att det är kul att träna och gå kurs igen!


 
 
Cissi o Trissan

Cissi o Trissan

13 april 2008 18:27

Åh vad inspirerande det låter med kurs!
Kul att du fått lite "AHA-upplevelser", bra för vidare träning :-)

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Marre

14 april 2008 22:30

Hur gick banan?

 
Ingen bild

Malin

15 april 2008 22:40

Kul att se hur dina starter förbättrats så snabbt! Kontaktfälten ser också toppen ut :-)
Jag tror jag håller liknelser av förarna för mig själv ;-) Eller vem vet... ;-)

Kram, Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards