Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Trots bilden får champagne och hamburgare vänta ;o)

Av Marie Åkerlund - 15 november 2009 16:38


  

Hemma efter ytterligare en lydnadstävling. Det gick både bra och dåligt  Det braiga var att vi faktiskt Vann!!! Av 9 startande blev det inget 1:a pris och vi vann klassen med 240,5 poäng och ett 2:a pris.


Först: Tack snälla för era lyckönskningar i förra inlägget. Det värmde och gjorde mig både glad och peppad för dagens tävling


Idag nollade vi inget moment men när det var 1 minut kvar av platsliggningen så satte hon sig upp, där försvann 10 poäng helt onödiga. Även idag har det varit regn och blött och lerigt på plan men vi får nog träna lite mer för att hon faktiskt ska klara även dom omständigheterna. För jag vill faktiskt inte vara väderbunden i mitt tävlande men än är vi helt uppenbarligen inte där


Mycket pip och frustration speciellt i fria följet ...stegförflyttningar och vändningar var även idag urusla med mycket ljud och okoncentration. Jag måste tävlingsträna mer, där har jag varit riktigt dålig. Svårt att träna på beteenden som kommer på tävling men inte finns på träning. Nettes fd sök-kompis från Vaxholm var där idag o har lite liknande problem så jag föreslog att vi skulle byta lite tjänster. Jag kommer till Vaxholm och "tävlar" för henne så får hon komma till Öbk och "tävla " för mig.


Som jag känner nu så ska jag inte starta henne igen förren vi har finslipat lite mer och försökt träna bort ljud under mer tävlingslika former. Kommer heller inte att titta i tävlingskalendern, nu tränar vi och sen litar vi på att vi kan efteranmäla.Skrattande

Divas och mina betyg och kommentarer finns här för den som är intresserad. Även om vi inte fick ett förstapris så har vi i alla fall avancerat från ett tredjepris till ett andrapris och förbättrat våra resultat med 36 poäng . Vi får ta till oss det positiva i det och hoppas på att det blir "tredje gången gillt" Cool

 
 
Pernilla & Hedda

Pernilla & Hedda

15 november 2009 18:13

Men vilken himla tjusig buckla!!! :D

Och vad kul att det går framåt ändå, nästa gång sitter det ska du se. Lilla pip-lisa kommer nog snart att fatta att matte blir gladare om hon är tyst. ;O

Ses förhoppningsvis på tisdag, men jag misstänker att planen är rätt lerig och blöt ...

http://www.blogtown.se/blog.php?id=EmenemsHedda

 
Ingen bild

Marre

15 november 2009 18:25

Det är ju bra att planen är lerig, så kan ni träna det värsta underlaget!
Tycker ni är så duktiga och poängen går åt rätt håll!

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

15 november 2009 18:41

GRATTIS till vinsten o bucklan!! Vilken tjusig! :)

Instämmer till fullo med ovanstående "talare".

Ja, inte det där med tisdag... ;) Jo, förresten! Kanske ses med ett kort "Hej!". För då har jag ju valpkurs.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Karin & Etza

Karin & Etza

15 november 2009 21:20

Bra jobbat Marie! Nu är det bara finslipningen kvar. Jag tränar gärna tävlingsmässigt med dig för det behöver Etza och jag också.
Ni var i alla fall nollfria idag. Det var inte vi :-((
Men hon hoppade!!!!:-))))

http://www.etza.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

15 november 2009 22:02

Grattis Grattis till första platsen o fin buckla!! ;)o
Det va fina resultat, det går jo framåt med stormsteg jo.
Nästa gång så då sitter det!
Jo självklart kunde du inte träna idag, försto det, men på tisdag så ses vi..
Jo just det vi kan ha gruppen på bakplan de ska visst stänga de mest leriga platserna fram.. :-)))))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Malin, Arwen & Eowyn

16 november 2009 14:33

Härligt jobbat! När kommer filmen?

Kram

 
Ingen bild

Marie

16 november 2009 17:08

Blev ingen film den här gången o tyvärr kan jag inte skylla på kameramannen :o) jag hade stoppat i en repig disc i kameran :o(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards