Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Choklad och mattjuv(ar) och lite ögon

Av Marie Åkerlund - 16 januari 2009 22:18

Jag har alltid sett Diva som familjens stora mattjuv :o) Hon har mer en än en gång tillgodosett sig från diverse ryggsäckar, matpåsar i bilen och liknande. Förra ( eller var det förrförra?) året satt jag på Albanos akut efter att min älskling dragit ner en 1 kg chokladkartong och satt i sig så mycket som möjligt på så kort tid med hjälp av sin mer långhåriga kompanjon.Dock har alltid initiativet legat hos henne.

Foto Linda Månsson/Berggren

Nu verkar dock förändringens tid blåsa...sista tiden när jag lämnat mina mackor på vardagsrumsbordet för några minuter ( ja ibland är det helt nödvändigt) så har min långhåriga vän , som alltid ligger helt ointresserad i sin korg när jag avviker ÄTITupp min macka när jag vänt ryggen till

Diva är faktiskt mer ärlig i sitt uppsåt , hon står och tigger medans Challe helt ointresserad ligger i sin korg....ja vill säga tills jag går därifrån då han verkar vakna fortare än fort.

Idag när jag kom hem från jobbet skulle jag bara ge hundarna mat och sen lyxigt få gå till grannen och äta middag.

Innanför dörren stod agilityns fikakorg...vilket den gjort sista veckorna utan att ha muddrats av chokladälskande hundar.

När jag mätt i magen och nöjd anländer hem för att kolla på Lets dance möts jag av 2 tomma kakkartonger och en massa skräp innanför dörren.

SUCK....vem ska jag skylla på nu??? Förhopphningsvis har dom delat på kalaset. Gudskelov så är det nog väldigt lite koncentrerad choklad  i dessa delikatesser så jag känner mig inte orolig för deras hälsa...dock något för deras vikt :o).

Klart är dock att jag är skyldig agilityn 2 kakpaket och jag får väl i fortsättningen ställa korgen PÅ bokhyllan *suck*


Igår fick jag mina nya glasögon som jag ska ha till nästa operation och glad i hågen river jag upp paketet och sätter på mig glasögonen, som jag faktiskt verkligen längtat efter, knepigt eftersom jag betalt rätt stora summor för att slippa bära dom. Ser helt obetydligt bättre.....GULP... vad har jag gjort.

Två senarion finns...

Antingen är glasögonen fel, vilket jag innerligen hoppas. Eller.. så är det så att min syn inte blir bättre än så här.

Vilket det är vet jag inte förrän onsdag då jag ska åka till Memira för en extra koll...Åhh vad jag hoppas att det är fel på glasen.

Summa summarum= även om det inte är fel på glasen så ångrar jag ingenting jag är sååååå glad att slippa glasögon som jag haft sen jag var 4år. Men om ni möter mig och jag verkar märkvärdig och inte hälsar så beror det troligen på att jag faktiskt inte ser vem jag möter *L* Just nu sitter jag med 2 glasögon på näsan...ja faktiskt 2 st. Ser inte helt intelligent ut...*L* Det ena paret korrigerar astigmatismen och det andra paret +1 så jag ser vad jag skriver. Fortsättning följer.....

 
 
Marre

Marre

17 januari 2009 10:40

Min lilla "stora" hund,försökte sno min macka från matbordet vid frukosten. Jag hann avstyra det, ordentligt...Puuhh.
Tur att jag skall till frissan på måndag, de grå håren börjar ta över!
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

tina

17 januari 2009 19:02

Mmmmmmums vad de såg goda. Diva är smart och hon är en riktig delikatesstjej. Hon är en finsmakare som gillar choklad, och så har hon lärt Charlie,,, hihih, vilken liga hihihi..
Nixxa har aldrig stulit ngt men Naya..... snacka om TJUV.... + att hon skäller... vad ska man göra Marie :o) ?????
Ses i morn Kramkram

 
Kärran m jyckar

Kärran m jyckar

17 januari 2009 19:27

Hoppas det löser sig m synen. Det måste ju som du säger vara skönt att slippa glasögonen (Allra helst 2 samtidigt. ;))

Hörru! Dom där läckra bakverken kommer du väl bjuda på på tisdag... Eller hur!!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Katarina

Katarina

19 januari 2009 13:42

Vallhund = mattjuv (min erfarenhet efter fyra stycken av olika typer)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marre

24 januari 2009 22:43

Tack för sällskapet idag,,,
Tror att jag hittar själv nästa gång!
Syns i morgon!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards