Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Gott och blandat.....

Av Marie Åkerlund - 15 januari 2009 21:20

Det var länge sen jag uppdaterade..... så det blir ett mycket brokigt inlägg. :o) Tyvärr har inte kameran varit med på länge så ni får hålla till godo med text.

Julhelgen

Å vad härligt det har varit att ha lite ledighet, jag har verkligen slappat och haft en lugn skön och härlig helg. Julafton spenderades med familj å fast vi inte skulle ha så mycket julklappar så var det fullt under granen och till min stora glädje kom tomten även till mig. ( nix... tänker i frågan om julklappar INTE växa upp) Nyåret var lugn med god mat och dryck och umgänge med min hundägande granne, vid tolvslaget var självklart fokus på hundarna så när alla andra är ute och kollar på alla fyrverkerier så drar vi ner persiennerna och låtsar som om vi inte hör någonting....*L* men det funkar ju så varför bryta ett vinnande koncept.

Agilitytävling i Kista

I trettonhelgen hade vår klubb en 4-dagars tävling i Kista under Husdjursmässan. Själv var jag med under dom 2 sista dagarna  både som tävlande och funktionär. Å som vanligt när vårt "gäng"samlas så blir det både bra och roligt. Återigen så är det inte konstigt att vi bara blir fler och fler i vårt agility-gäng. Bra sammanhållning,mycket humor, god kamratskap med mycket stöd och INGET skitsnack. Tävlingen flöt bra och sköttes med bravur. Vi har några riktiga klippor på klubben när det gäller organiserandet av tävlingar och vi är många som gärna hjälper till. Alltså hade vi både roligt och fick en MASSA trevligt bemötande och beröm från dom tävlande.


Resultatmässigt blev det inget att skryta med Divas och mitt bästa lopp var ett laglopp med ett rivet hinder dvs 5 fel, Charlie som bara fick springa ett lopp gjorde det iofs med bravur. Inga hinderfel men nästan 5 sek tidsfel. Med Challe var jag jättenöjd, jag tävlar inte honom för resultat längre utan faktiskt mest för hans skull. Det påståendet kan säkert av den oinvigde ifrågasättas men jag är helt säker på att han verkligen gillar att få köra ett lopp på tävling och dagens bana var helt super för honom , mycket spring. Han går som tåget min snart 10 åriga ulltuss.

Dock fick jag (som vanligt) mycket att tänka på när det gäller min egen handling och det är jag nöjd med. Jag kan i alla fall göra något bra av mina dåliga lopp oxå *L*

Receptet är : att jag måste visa Diva tidigare, jag blir ständigt stillastående, visar fortsatt väg för sent och måste sänka mina händer och sluta flaxa med visande arm. Sen behöver jag kunna fokusera mer på mig-hund-bana och bortse från publik och mina egna tävlingnerver.

Mina mål för 2009

  • Diva och jag ska tävla lydnadsklass3 och klara uppflyttning till Elit
  • Diva och jag ska ta dom 2 sista pinnarna i agilityklass 2 och nolla några lopp i hopplass 3
  • Charlie och jag ska bara ha kul i lydnadsträningen och i agilityn hoppas jag att jag kan motivera fram tillräcklig fart för att få ytterligare någon pinne i hoppklass 2, i agilityklass 3 ska vi bara motivera Challe och träna mig i klass 3 banor mao skiter vi i allt vad kontaktfält heter :o)

Kan säga att jag verkligen längtar till vårens och sommarens agilityturne med agilitygänget.

En fundering

Nyligen så har jag både blivit mycket förvånad och otroligt irriterad på mig själv när jag låter få negativa responser ta överhand över den mycket större positiva responsen. Om man sticker ut hakan med åsikter och göranden så anser jag absolut att man måste ta del och reflektera kring både negativ och possitiv kritik. MEN jag blir både ledsen och besivken på mig själv när jag lägger större vikt vid ett fåtal negativa reflektioner än jag gör vid ett mångfald av positiva.

Mycket kan naturligtvis bestå av missförstånd och otydlighet men sånt går alltid att reda ut, dock verkar det ibland finnas en klick av personer som bara har åsikter och negativa bedömningar för att man letar fel och brister. Det får också ses som ett mål för 2009 att bortse från kritiker som bara vill kritisera och ta emot kritik och åsikter från personer som kommer med kritik för att dom vill hjälpa till och kommer med bättre lösningar.

Till kritiker som bara vill hitta fel så önskar jag dom lycka till , jag förutsätter att ni kommer med bättre alternativ och inte bara kritik på andras görande.

 
 
Yvonne&Co

Yvonne&Co

15 januari 2009 23:16

Jag vill hänga på det du skriver på slutet. Du har helt rätt i att vi lägger för mycket tid på "energitjuvar"... Alltså folk som kommer med negativ kritik utan ambition att bidra konstruktivt. I mitt yrke "utsätts" jag för utvärderingar varje vecka nära nog... och det konstiga är att om 24 är positiva och EN! är negativ är det så lätt att känna sig besviken... Hundvärlden är speciell verkar det som. En del, och det är alltid samma personer verkar leva för att vara negativa. Himla härligt att vårt agilitygäng är underbara stöttande och peppande personer! Stå på dig... annars står nån annan på dig... Kram Yvonne

http://www.facerase.biz

 
Kärran m div jyckar

Kärran m div jyckar

16 januari 2009 01:55

ÄNTLIGEN!! Det står nått nytt!!!

Och intressant också.. :) Appropå dina "funderingar": Min syrra har (som så många andra) samma syndrom - att haka upp sig på en enstaka negativ, o totalt glömma bort majoritetens positiva respons.
Det är "bara" att inse att man "can´t win them all"! Speciellt dom där som endast vill hitta fel. (Du jobbar ju i butik - du borde vara van att höra en massa "dumheter"!) Det gäller ju att enbart ta till sig kreativ kritik - positiv, som negativ.
Samtidigt tycker jag att man kan umgås o ha trevligt FAST man har olika åsikter om saker o ting. Att visa ömsesidig respekt.

Just det! Jag kommer på tisdag.. Eh... Vilken tid..? Jag tror jag måste kolla min mail nu...
Hej då!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Annika

Annika

16 januari 2009 15:26

Åh vad trevligt att få se att din blogg är uppdaterad! Mitt löfte 2009: Se Marie köra agility med sina hundar!!;0) Och då live och inte på film... Ett glatt och trevligt träningsgäng är ju minst halva framgången!

http://www.gazze.se

 
Katarina

Katarina

19 januari 2009 13:41

Jag upplever ofta när jag håller kurs att det alltid finns någon som inte gillar mig och som inte alls håller med om vad jag säger. Tyvärr är man ju så dum så man lägger massa krut på denna person (och hunden) för att på något sätt övertala dom att man är bra, fast man kanske borde tycka att det är deras egen förlust. Vi får helt enkelt starta i studiecirkel i detta också, förolämpa/kritisera varandra och träna på att inte ta åt sig :-) Fast det är klart.... risken är väl stor att ingen vill umgås med en sen :-)

http://lazyochzero.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards