Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Marie Åkerlund - 6 juli 2008 19:17

Charlie slutade på en 2:a plats i mästerskapet

Idag har vi varit och tävlat på Collie-SM i agility.Vi började med hoppklass. Först ut var Diva , vi gjorde ett fint lopp och hon hade klassens bästa tid men tyvärr så rev hon sista hidret :o( och vi fick 5 fel.Charlie gjorde ett bra lopp, fick inga hinderfel  men tiden räckte inte för att komma i final. Chalie kom på en 6:e plats och Diva blev 9:a. På collie-sm kommer dom 5 bäst placerade i varje klass med i finalen som sen avgör vem som blir årets mästare i Collie-SM.

Sen var det dax för agilityklass. Först igen var Diva och hon gjorde ytterligare ett fint lopp utan hinderfel denna gång, Challe gjorde oxå ett nollat lopp men fick drygt 1 sekund i tidsfel.Resultatet blev VINST till Diva och en 3:e plats till Charlie.

Collie SM firar 40år och Diva vann ett jättefint jubileumsfat i glas.Bägge hundarna kom alltså med i årets final. Diva startade och tyvärr får jag säga att min koncentration låg för långt fram i banan vid en svårighet och loppet slutade med en Disk. Charlies lopp gick bra och jag ändrade min handling efter Divas lopp. Han blev inte felfri utan vi fick förargliga 5 fel på kontaktfält. Resultatet blev i alla fall väldigt bra . Vi slutade alltså på en 2:a placering. Vann gjorde Angelica Eklund med Echo. STORT GRATTIS TILL ER!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards