Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Snart....

Av Marie Åkerlund - 28 oktober 2008 22:42

ska vi få lite sol och värme på oss. Om några veckor ska Nette och jag ligga på varsin solstol med en paraplydrink här..... :o) å så härligt!!!


Ser inte helt fel ut vaaa???

Jag längtar, det var många år sen jag åkte på charter sist, säkert minst 10 år sen. Tänk att kunna lämna slask och kyla även om det bara är för en vecka . Sen när man kommer hem :o) kommer ju snart tomten *L* och jag gillar honom oxå :o)

Det har hänt en hel del annat sen jag skrev sist bla har det varit KM på klubben i både lydnad och agility. Våra resultat var väl inte strålande, bäst placerade sig Charlie som kom 2:a i large. Diva och jag diskade oss i agility och fick tyvärr 5 fel i hopploppet meeeen vi hade en tid som var över 3 sek snabbare än vinnande hund och det får vi glädja oss åt. :o) I lydnaden kom vi på en 8:e placering. Vi hade tränat lite mycket momentträning innan och Diva tog avstamp på matte innan varje avslut och det ger inte så många poäng :o) dessutom satt hon på läggandet den lilla "byrackan" ja ja som jag sagt MÅNGA gånger i bloggen tidigare. Det är bara att träna vidare... ;o)

Bättre gick det för några av mina vänner, Karin med Etza  vann lydnads KM ,Tomas med Lakritz kom 2:a på lydnaden och blev Agility mästare i large. Karin och Tomas är några av klubben bästa lydnadsekipage Karin tävlar i 3:an och Tomas ska snart starta i Elit. Ni är så imponerande och jag önskar ert stort Lycka till på nästa tävling.

Ett extra stort GRATTIS vill jag ge till Malin och Arwen som kom 3:a på lydnads KM. Dom är ett mycket väletablerat agilityekipage (tävlade för landslaget i VM ) och har tävlat en hel del vallning. Men i lydnadssammanhang är dom noviser och lyckade ändå knipa en 3:e placering. Grattis grattis!! Håller en extra tumme för er under Lucia cup i december. ;o)

Sen har jag varit på en trevlig middag med min "gamla" träningsgrupp i lydnad. Här är några av deltagarna:

Lotta AW, Ida och Lotta H

Karin och Lottie

Under middagen kom Ida och jag "igen" på att ví faktiskt delade ett stort intrese till.....dans. Ett intresse som för mig tog mycket tid innan hunderiet.Idas puschande under kvällen gav resulat och i fredags tog jag mig iväg för att dansa på Yesterday. Det blev en jättekul kväll med en hel del träningsvärk dagen efter :o)


Ida in actionpå dansgolvet.

I helgen hade vi oxå Nancy Nilsson på klubben för att prata och visa lite fritt följ. Uppskattat, och vi var 25 deltagare.Jag ska träna lite mer för henne i november och det ser jag verkligen fram emot.

Nancy vann lydnads SM 2008 och kom 8 på VM

 
 
Ingen bild

Ida

29 oktober 2008 10:16

Ja, det var roligt att vi kom iväg till Yesterday! Jag hoppas på att se dig oftare där nu.
Killen jag dansar med på bilden heter Tomas och tillhör en av mina riktiga dansfavoriter. Fast säg inte det till honom, då blir han säkert mallig...! Ha,ha!
Kram kram

 
Annika

Annika

30 oktober 2008 11:41

Varför lägger du ut såna där äckliga bilder på sol och värme?! Blir riktigt avis på dig och Nette som bara ska få ligga och ha det bra! Tror faktiskt att min "gamla" morbror går och dansar på Yesterday...he, he....

http://www.gazze.se

 
Marre

Marre

30 oktober 2008 20:00

Va skööönt ni skall ha det!
Är riktigt avis!

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

tina

31 oktober 2008 14:41

ååååå så underbart skönt och avkopplande den bilden såg ut.... jag är störtavis....

 
Ingen bild

Malin, Arwen & Éowyn

1 november 2008 17:29

Hehe, ja ni får passa er på Lucia Cup, då ska vi in och kämpa ;-)
Det är faktiskt din förtjänst Marie, att jag kommit igång med lydnaden. Jättekul med en träningsgrupp (även om jag av olika anledningar skolkat några gånger...) Du har peppat oss och givit många bra tips!

Skönt med semester för er! Då passar du bra som pepparkaksgumma i luciatåget när ni kommer hem??!!! ;-)

Kram

 
Britt och Malte

Britt och Malte

1 november 2008 20:43

Tack för grattiset i min blogg. Visst är det en härlig hund jag har:) Blir lite avis när ajg ser att du har träffat Nancy igen:) Jag åker till solen om en vecka. Tänk vad vi ska njuta!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Flocken

 
Katarina

Katarina

1 november 2008 22:50

Buuuuu för Marie! Själv väljer jag att stå och huttra på lydnadsplanen när andra latar sig utomlands ;-) Jag väljer alltid hundträning i första hand. Förutom när det är möten..... eller jag håller kurs.... eller barnen är sjuka.... eller Chrille jobbar.... eller det är kallt.... eller jag är trött..... eller om det går något bra program på TV... eller om jag skulle vinna pengar och ha råd att åka utomlands. Jaja, är väl lite avis jag me´.

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marre

2 november 2008 20:34

Tack!

Kram

Yazza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards