Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Marie Åkerlund - 10 oktober 2008 18:16

Idag har jag lekt trädgårdsmästare :o) eller kanske snarare hantlangare. Min mamma och jag har röjt och ansat dom buskar och träd jag har på tomten. Baksidan håller på att växa igen totalt, vilket är lite synd när man bara har ett par hundra kvadratmeter. Mamma hade flismaskinen med sig och det är fantastiskt hur så mycket kan förvandlas till så lite ;o) Fiffig manick....


Vi jobbade från klockan tio till klockan tre med en timmes lunch....men hujeda mig så trött man blir av kroppsarbete ute i friska luften. Man tycker att man som hundägare borde vara van med frisk luft...men tydligen inte :o)


Sen var det dax för hundarna att få sitt, Karin och jag träffades för lite lydnad på klubben-

Foto: Karins bättre hälft Jonas (tror jag) :o)

Diva och jag har ju fortfarande en del problem med pip även om hon är riktigt duktig när vi tränar själva, speciellt om vi kört lite agility innan för att blåsa av henne.

Det är något jag måste sluta med nu , att träna agility innan lydnaden alltså. Jag måste börja tackla problemet när det är som störst oxå.

Tillbaks till dagens träning...

Karin kommenderade Diva och mig. Hon var som en klocka...så fort Karin sa något så gav Diva ljud ifrån sig. Känns lite jobbigt samtidigt att jag är väldigt nöjd med att hon visade så tydligt vad som framkallar pip. Det blir ju liksom lättare att träna bort det då ;o) Dessutom svarade hon bra på träningen och det gick framåt även om vi bara hann med två korta pass idag.

Så mina vänner...oj vad ni kommer att vara trötta på mig och mina frågor om kommendering :o)


Nu fattas bara det där badkaret som jag slängde ut när jag gjorde iordning i badrummet. Hade INTE varit fel att krypa ner i ett skumbad.....ja ja sånt är livet man kan inte få allt :o)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards