Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Spanien

Av Marie Åkerlund - 14 december 2008 00:47

Nu är jag hemma fråm Spanien, vi har haft en toppenvecka men vi börjar från början.....

Klockan ringde  kl 03.30 helt ofatbart tidigt men naturligtvis var det inte svårt att gå upp. ;o) Väl på arlanda med incheckat bagage började vi med en räkmacka och ett glas vin. Både Nette och jag är minst sagt oroliga för att flyga så att börja resan med ett glas vin kändes helt naturligt. Fasinerande många resenärer som dricker öl och vin klockan halv sju på morgonen :o).

Resan blev inte helt kul, det var mycket turbolens och vi fick sitta fastspända på vara platser under 2 timmar. Egentligen var turbolensen mindre oroande än pilotens och flygvärdinnornas konstanta uppmaningar att sitta på våra platser med ordentligt fastspännda bälten. Nette och jag turades om att tycka synd om oss själva och måste pinsamt nog erkänna att när skylten "fasten seatbelts" släcktes trillade en tår av lättnad  på min kind . Nå ner kom vi i alla fall och väl på fast landbacke kändes allt fantastiskt.

Väl på hotellet gick vi till barserveringen för att äta och där träffade vi ett gäng roliga och tokiga tyskar som vi spenderade resten av dagen med. Lite problem med språket blev det ju förståss men herregud det finns ju tecken språk. *S*

Vi bodde på ett hotell med "all inclusive" och det var riktigt riktigt bra för även om vi inte alltid uppskattade maten och gick ut för att äta 3 kvällar så har det spart resekassan väldigt för billigt var det INTE. Middag ute med varsin varmrätt och vin och vatten kostade mellan 500-700kr och då var man tacksam att vi slapp äta ute 3 ggr om dan. Hotellet hade annars en fantastisk service och det fanns fri tillgång på mat och dryck under hela dagen och större delen av kvällen.

Poolen by night

 

 På hotellet fanns gott om aktiviteter och det annordnades både sportaktiviteter och underhållning.

Vi var självklart ute några kvällar och här var vi på en bar där annan underhållning bjöds på, egentligen var det nog reklam för en annan bar eller diskotek vet faktiskt inte säkert men lite manlig fägring i alla fall :o)

Vädret var inte alltid det bästa men vi lyckades i alla fall få några soltimmar varje dag och det utnyttjade vi till max och solstolarna vid poolen var välbesökta. Kvällarna var kallare och blåsigare än vi väntat oss och tyvärr hade vi inte lika stor användning av sommarklänningarna som koftan :o) men det var helt ok.

På dagarna när vi inte låg som paddor på varsin solstol promenerade vi på stranden eller i dom lokala shopping-centren en och annan siesta hann vi oxå med *L*

Även om jag inser hur det ser ut när jag ser mina bilder så var det inte bara party. Dock lyckades jag faktiskt få med mig kameran och använda den när vi var ute och det är kul att komma hem med andra bilder än utsikten från balkongen vilket vanligen är brukligt.


 


Ett par helkvällar blev det dock och tro det eller ej men vi sjöng faktiskt på en Kareokee bar. Den som känner mig vet att jag ABSOLUT inte kan sjunga men kul var det.....

Summa sumarum så har vi haft en härlig vecka med en hel del sol massor av god mat och dryck, vi har träffat många roliga människor och både skrattat och vilat i massor.



 
 
Annika

Annika

14 december 2008 16:39

Vad härligt ni verkar ha haft!! Och tyskar är ju alltid trevliga...lilla skäggiga tyskan här hemma håller med!;0)

http://www.gazze.se

 
Katarina

Katarina

14 december 2008 21:34

Kul att ha er hemma igen! Förstår inte att du säger att det inte var några problem med att kliva upp så tidigt på morgonen? spelar ingen roll om jag så har en tremånaders-semester i Thailand inbokad, när väckarklockan ringer överväger jag starkt att strunta i allt och somna om!

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

16 december 2008 18:47

Håller fullständigt med Katta (ovanstående). Gå upp! Från sin säng??! Det spelar egentligen ingen roll vilken tid på dygnet eller vad man ska göra. Det är alltid lika svårt.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

tina

18 december 2008 15:01

Ha en häääärlig jul!!!
.... vilken härlig semester ni haft..
Hälsa de fyrbenta en God Jul också
KramarTina

 
Ingen bild

Marre

18 december 2008 22:45

Hur går det? Har du vit käpp?
Kram

 
Ingen bild

carolina åkerlund

13 januari 2009 17:33

HAH marremarie som sjunger karaoke , fan att man missade det . varför gör du aldrig sånt när vi är med för ? :o :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Åkerlund - 26 maj 2012 17:43

Idag har Bella och jag tävlat i Väsby :o) Jag är riktigt riktigt nöjd med Bella hon gjorde vad hon kunde och skulle i alla fall i hopploppet :o)   Dagen började med hoppklass  och med tanke på att jag fortfarande har problem att springa så gjorde...

Av Marie Åkerlund - 29 april 2012 21:27


     Bilden är kanske inte helt akutell      Bella och jag har sista månaden eller kanske månaderna ( kommer inte riktigt ihåg när det började) fått riktiga problem med platsliggningen.   Jag känner mig tämligen säker på att vi egentligen ...

Av Marie Åkerlund - 12 april 2012 18:02

    Idag har varit en otroligt känslosam och tung dag. Charlie som i sommar skulle ha fyllt 13 år har idag fått somna in för gott. Jag har länge förstått att våran tid tillsamnans varit räknad men själva beslutet och insikten att det var dax, to...

Av Marie Åkerlund - 18 december 2011 21:28

Så här söt var den lilla apan när jag hämtade henne     Det här kommer inte bli ett så positivt inlägg så om du känner dig lite nere ....sluta läs här!   Det började i lördags morse , eftersom vi jobbar 5 timmar utan att jag kan rasta mina ...

Av Marie Åkerlund - 26 november 2011 21:22

Förra helgen gick Bella och jag hennes MH. Det var med skräckblandad förtjusning jag gjorde det. Bella har reagerat en hel dle på skott och jag har upplevt henne rätt harig.....he he med facit i hand var det för mattes skull väldigt bra att vi gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards