Alla inlägg den 28 november 2008

Av Marie Åkerlund - 28 november 2008 20:18

Jaha...7 saker som ingen vet om mig?? finns det ?? efter att ha bloggat ett tag har väl en och annan sanning redan kommit fram. Börjar med varför mina hundar heter det dom heter. (skulle ingå)


  • När jag hälsade på Charlie för första gången var han 3 veckor. Det fanns 2 otingade hanar kvar i kullen. egentligen ville jag ha en tik men dom var redan tingade. Jag hade efter att jag träffat Marianne och hennes hundar bestämt mig för att jag ville ha en hund från henne. Hon hade ett sånt väldigt trevligt sätt med sina hundar och det var en väldigt trevlig och social flock. Eftersom jag inte visste vem det skulle bli ( överlät det beslutet till Marianne) så namngav jag och min kompis bägge hanarna. Den ena var sobel (min hemliga favorit) och vi enades om att Charlie vore ett passande namn på en elegant sobel hane. Den trefärgade hanen (enda trefärgade valpen i kullen) tyckte vi skulle passa med Tarzan. ( ser du Marre?  även jag har funderat på z:an i namnen ;o). När Marianne ringde och berättade att min valp skulle bli den trefärgade hanen började jag backa lite på namnvalet. Tänk att ropa på Tarzan när man var ute och gick...pinsamt *S* så fast han inte var en elegant sobel fick han heta Charlie. Kan tillägga att jag aldrig ångrat att det blev den trefärgade hanen *L* Han var bäst......är bäst!!                                            
                                          
  • Divas namnval har egentligen inte så lång historia , jag valde mellan Cleo och Diva men namnet Diva vann för jag har alltid tyckt enda sen jag hörde det första gången  att det var ett väldigt tufft tjejnamn. Om hon är en Diva??? Näää det tycker jag inte....om man nu ska bortse från hennes vilja att alltid vara först i kön såklart :o)

  • Jag är rädd för spöken :o) fast jag aldrig träffat något och heller inte är HELT säker på att dom finns :o) Ser inte på skräckfilmer med andar och andra otrevligheter jaa egentligen inga skräckfilmer alls :o)
  • Jag hatar lever, det är nästan det enda som jag inte äter...fiskbullar står heller inte så högt i kurs.
  • Vill (läs KAN) inte sätta på mask på kroken när jag ska fiska. Usch och fy!!! Men tyvärr får man inte mycket fisk på "bulle" Gillar pilken där man helt enkelt hakar fast fisken direkt på kroken. *S*
  • Jag gillar inte lögner ( vem gör det) har någon form av undermedveten lögndetektor inbygd. Kan helt plötsligt komma på att näää så lät det inte förra gången, eller nää det kan inte stämma pga...... Gillar ärliga och raka människor, återigen vem gör inte det.
  • Har en hemlig passion för Polly. Efter ett besök på Cloettas fabrikförsäljning var jag nästan beroende. Satt på jobbet och tänkte på dom goda chokladbitarna som låg hemma. Slutade med att jag tog med den inte helt "lilla" påsen till jobbets fikarum och sa...ÄÄÄÄÄT!!!.

  • Har en helt OTROLIGT dålig sångröst. Tills för bara något år sen så mimade jag eller åtminstonde sjöng väldigt väldigt lågt när det var dax för . Jaaa må han leva jaa må han leva :o) Med åren har man ju fått lite mer självdistans. Efter att ha suttit på julottan mellan min mamma och min mormor insåg jag att det var ett släktdrag *L*

Japp det var lite mer om mig och mina hemligheter :o)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards